EF - Ceremonies (2013)

Zweden
Label: ATS

1. Bells Bleed & Bloom (8:36)
  2. Yield, Heart. Yield! (11:50)
  3. Lake Vaettern (8:11)
  4. Sex (3:01)
  5. Delusions of Grandeur (8:52)
  6. Where G. Mallory Sleeps (9:14)
  7. Thee Barren Soil of Messaure (5:53)
  8. Sun Grows Dim (6:05)
avatar van niels94
Prima postrockplaatje, sfeervol en met mooie melodieën. Wel mis ik een bepaalde spanning, het kabbelt af en toe teveel en is net een beetje te tam naar mijn smaak.

avatar van Guinness1980
Hier ben ik erg benieuwd naar.
De vorige albums vond ik erg goed.

Ik ken alleen Mourning Golden Morning, maar die alleen al is zeker de moeite waard om deze nieuwe te beluisteren.

avatar van Guinness1980
Ceremonies knalt hier nu voor de eerste keer door de speakers.
Net begonnen aan derde nummer.
Tot nu toe ben ik er erg over te spreken.
Delusions of Grandeur ken ik al van de EP die vorig jaar is verschenen.

avatar van Elbow
Alweer een goed, sfeervol album van de Zweedse post-rock band EF. Mooie dromerige gitaar soundscapes.

avatar van erwinz
Postrock met progrock invloeden. Vast een crime voor een ieder die alles in een hokje wil proppen, maar iedereen zonder deze behoefte hoort prachtige muziek vol dynamiek en onderhuidse spanning.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: EF - Ceremonies - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

avatar van THEMARSVOLTA
Paar dagen geleden bij deze band gekomen via 'vergelijkbare artiesten' van een andere band.
Wat is Delusions of Grandeur een mooi nummer! Ik zeg t niet vaak, maar jammer dat de zanger niet veel zingt op het album, fijne stem.