The Fall - Are You Are Missing Winner (2001)

Label: Voiceprint

1. Jim's "The Fall" (2:40)
  2. Bourgeois Town (3:41)
  3. Crop-Dust (5:33)
  4. My Ex-Classmates' Kids (4:51)
  5. Kick the Can (5:12)
  6. Gotta See Jane (2:23)
  7. Ibis-Afro Man (9:32)
  8. The Acute (3:19)
  9. Hollow Mind (3:32)
  10. Reprise: Jane - Prof Mick - Ey Bastardo (7:02)
  11. Rude (All the Time) * (2:45)
  12. I Wake Up in the City * (4:40)
  13. New Formation Sermon * (2:05)
  14. Distilled Mug Art * (3:33)
  15. My Ex-classmates' Kids (Live, Cologne 23 October 2001) * (5:00)
  16. Where's the Fuckin Taxi? Cunt * (5:10)
avatar van dix
dix
Crop-Dust heeft het ...

eigenlijk heeft iedere Fall plaat wel een nummer dat je de andere 9 doet pruimen.

Welnu: Crop-Dust !

avatar van Omsk
Crop-Dust! Geweldig nummer inderdaad. Heerlijk tempo, heerlijke zeurende riff, een nummer dat The Fall nog minstens vijf jaar bestaansrechts gaf (in 2005 verlengden ze dat recht door het eveneens geweldige Blindness op plaat te zetten).

avatar van Cygnus
Nee hoor, deze plaat is meer dan Crop-Dust, veel meer zelfs. Het prijsnummer van deze plaat is Ibis-Afro Man, een nummer waardoor ik weer eens aan het twijfelen word gebracht over mijn top 10 van Fall-nummers.

avatar van itchy
Helaas, ook op deze plaat niet heel veel memorabels. Tussen Middle Class Revolt en deze plaat zat de band toch wel in een dip, met nog wel af en toe een gruwelijk goed nummer (op deze plaat het al geroemde Crop-Dust), maar gemiddeld toch wel een lager nivo dan men van de band mag verwachten. The Acute en Gotta See Jane vind ik hier ook heel goed te pruimen, trouwens!

avatar van Omsk
Eigenlijk best een heel tof album dit, luister hem nu voor het eerst in zijn geheel. Alle genoemde nummers zijn goed, en daar wil ook de Reprise aan toevoegen. En wat is Ibis-Afro Man een ziek nummer zeg, het is al chaos van links naar rechts, en dan komt ineens die dikke kraanvogel de studio binnenvliegen (sommige nummers moet je gewoon horen, anders lijkt het of ik complete wartaal uitsla ).

Toch blijft Crop-Dust de onbetwiste favoriet hier, misschien wel mijn favoriete Fall-nummer.

MrB
Nu verkrijgbaar de reissue met 3 live opnames