Peter Tosh - No Nuclear War (1987)

Alternatieve titel: No Nuclear War (Holocaust)

Jamaica
Reggae
Label: EMI

1. No Nuclear War (7:57)
  2. Nah Goa Jail (4:45)
  3. Fight Apartheid (4:54)
  4. Vampire (3:30)
  5. In My Song (4:14)
  6. Lesson in My Life (3:48)
  7. Testify (5:26)
  8. Come Together (4:23)
  9. No Nuclear War [Single Version] * (3:29)
Marcel²
Prachtig album van Peter tosh ook zijn laatste want op 11 september 1987 werd hij vermoord
Wel een andere drumsound dan we gewend waren maar het klinkt geweldig
Stuk voor stuk mooi nummers

Marcel²
Door veel fans word dit album (zijn laatste) gezien als zijn mindere. Begrijpen doe ik het wel, want Mama Africa was toch zijn hoogtepunt. Wat je ook erg vaak ziet bij reggae, is dat oude nummers uit de jaren 70 opnieuw bewerkt worden. Ook op dit album, Vampire, Lesson In My Life en Fight Apartheid zijn tracks uit de jaren 70. Als je van echte reggae muziek houdt, kan ik me voorstellen dat je even aan dit album moet wennen. De drumsound, ja die is anders dan op eerdere albums. Toch vind ik het een goed album, wat criticie ook zeggen. Het prachtige Lesson In My Life is erg mooi gezongen. Plotseling kwam ook een einde aan zijn leven, vermoord bij een overval in zijn huis door zijn "vriend" . Ook in dat huis kwamen nog meer mensen om, niet alleen Peter Tosh. Ik kan jullie als laatste, dit album toch aanraden, want slecht is dit zeker niet. Come Together is ook erg mooi. Gewoon kopen dus!

avatar van Madjack71
Een nog steeds maatschappelijk kritische Tosh laat hier op zijn laatste muze zijn betrokkenheid horen. Oorlog, Vrede, Levenslessen, Legalisering en Samenleven komen allen aan bod. Wat nummers betreft nog steeds een sterk album, waarvan ikzelf de muzikale ondersteuning wel het kaalste vind klinken en dat is wel wat jammer.