The Corrs - Unplugged (1999)

Ierland
Pop / Folk
Label: Atlantic

1. Only When I Sleep (4:38)
  2. What Can I Do (4:36)
  3. Radio (4:51)
  4. Toss the Feathers (3:14)
  5. Runaway (4:36)
  6. Forgiven Not Forgotten (5:22)
  7. At Your Side (4:33)
  8. Little Wing (4:41)
  9. No Frontiers (4:28)
  10. Queen of Hollywood (4:44)
  11. Old Town (3:09)
  12. Lough Erin Shore (4:25)
  13. So Young (4:53)
  14. Everybody Hurts (5:45)
  15. At Your Side [Remix Version] * (4:22)
  16. Dreams * (3:42)
totale tijdsduur: 1:03:55 (1:11:59)
avatar van Zachary Glass
De gezusters Corr - ik heb ze vilein bestookt met vele bijnamen: "de zingende maandverbanden", "de dansende theemutsen", "muzikale prozac voor leraressen biologie", ...

Dat was de oude slechte "ik"

Kijk - ik vind dat de zusjes Corr en die ene arme broer best wel mooie liedjes kunnen pennen - alleen: waarom plamuren ze hun liedjes dicht met allerhande foefjes, tinkeltjes en winkeltjes?

Toen ik "Radio" voor 't eerst hoorde, had ik na tien seconden iets van: "Gôh, wat een mooi liedje" en dertig seconden later was dat gevoel helemaal total-loss gereden door de eivolle sound.

Ik ben er van overtuigd dat The Corrs even leuke nummers kunnen brengen als Fleetwood Mac (mark II). Je weet wel: dat soort lichte verteerbare popliekes, wolkjes als 't ware, als een pistache-ijsje op een snikhete dag - maar dan moeten ze echt een keer leren schrappen in hun nummers.

Minder is soms meer - een cliché. Maar soms toch waar

avatar van Kos
Kos
Zach: Je Fleetwood Mac vergelijking kan echt niet hoor.

JonnieBrasco
Nadat ik deze dvd een keer zag, was ik meteen verkocht (ik was bijvoorbeeld stomverbaasd over de mooie, snelle melodie van "Toss the Feathers"), dus toen ben ik gelijk intensief naar het album gaan luisteren. Maar dat was iets te veel van het goeie, want al snel was ik er poepzat van.

Desondanks vind ik ze nog steeds wel 'iets' hebben, de Corrs, van hun studio-albums hou ik totaal niet, maar deze unplugged-live blijft toch leuk om af en toe eens een plaatje van op te zetten, één dan.

JonnieBrasco
Zachary Glass schreef:

Ik was net aan het eten toen ik dit las

wotjek
Sommige Unplugged-CD's vallen tegen, deze valt mee.

xAnoukx
Ze zijn live zó goed!
Mooie cd, met oude en nieuwe nummers en covers van REM en Jimi Hendrix.

The Corrs zouden vaker een live-album uit moeten brengen! (Met de studio-albums is niets mis hoor, maar ik vind ze live beter)

avatar van Justinx
Ohh god ja dit is zoo mooi.... Toen was The Corrs nog echt folklore, nu maken ze steeds meer echte pop nummers in plaats van die goede oude folk- songs. Hun laatste album Home maakt dan wel weer aardig wat goed.

Kos schreef:
Zach: Je Fleetwood Mac vergelijking kan echt niet hoor.

Nou de vergelijking is nog niet zo gek hoor!

The Corrs en FWM treden ook wel eens samen op. Ik heb wel eens een optreden gezien van the Corrs en FWM samen. Mick achter het drumstel hartstikke leuk!

No frontiers !! Hun stemgeluid past zo mooi bij elkaar, dat het vaak net lijkt alsof het 1 stem is.. Echt een kippenvel nummer, zeker live.

avatar van FunkStar
Deze cd met popmuziek van de Corrs is onvervalste goede akoustische muziek. De schoonheid van de prima gemengde samenklanken van muzikale stemmen is werkelijk schitterend. Behalve oude bekenden, als Runaway en So Young, staat ook de single Radio erop, evenals verrassende uitvoeringen van bekende songs als Everybody Hurts en Old Town.

avatar van Madonna
Heeeel veel gedraaid deze CD. Fantastisch goede zangeres die moeiteloos vrij moeilijke nummers zingt. "The Corrs" hebben een speciale en vooral herkenbare sound. Gewoon een heerlijke CD....!

-4.5-

avatar van lauradance
Als je 1 liedje gehoord hebt dan heb je ze allemaal wel gehoord, het gaat allemaal hetzelfde.

Joy
meen je dat nou?

avatar van lauradance
Ja, het is gewoon bijna allemaal hetzelfde. Ze heeft wel een mooie stem en de teksten zijn wel oke.
Maar je hoort de hele tijd een gitaar, en dan de drum dan het refrein waar ze allemaal zingen, dan gaan de andere zangeressen over in een soort 2e stem, zingt die Andrea weer alleen, dan is het liedje afgelopen.

Joy
k zit 1 liedje nog nie eens uit

avatar van rkdev
Erg goede Unplugged van de family Corr. Jammer dat ze deze spontaniteit verliezen op hun studio albums, waar alles te geproduceerd klinkt.

laundromat
Runaway is 1 van de beste songs ever!

avatar van Emile93
No Frontiers is echt prachtig mooi gezongen. Ongelofelijk!!

avatar van Metalhead99
Aardige unplugged plaat van een aardig bandje, voor de rest valt hier vrij weinig over te zeggen.

avatar van sander.h
Mooie cd met goede uitvoeringen van hun "hits" van toen de balans nog niet al teveel richting pop was doorgeslagen.

Radio was in ieder geval een erg mooie single, en een van de beste nummers van deze cd wat mij betreft. Mijn favoriete nummers zijn in elk geval covers: Old Town en het werkelijk prachtige No Frontiers (waarvan het "origineel" van Mary Black (die het op haar beurt weer covert van Jimmy MacCarthy) zo mogelijk nog mooier is trouwens).

avatar van radio 538
Prachtige muziek die je kan blijven luisteren.

avatar van Eilord
Misschien een gekke vraag, maar waarom staat er achter de titel het jaartal 2000, terwijl de releasedatum 19 november 1999 was? Welke van de twee is correct?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Dat moet inderdaad 1999 zijn. In het vervolg meteen een correctie indienen via de correctietab bovenaan .

avatar van alexander-r
Ik hoorde laatst runaway, wat een prachtige vlaag nostalgie kwam daarbij over me heen zocht al een jaar of 8,9 naar dat nummer, en nu heeft het me al een lange tijd echt in z'n greep.

avatar van wibro
Wat muzieksmaak betreft zat ik eind jaren negentig in een behoorlijke dip. Live, Cranberries, Corrs...albums die ik destijds heb aangeschaft en nu na herbeluistering bij mij hard achteruit zijn gegaan. Misschien vanwege gebrek aan goede zenders destijds - Kink FM moest door mij nog ontdekt worden - en een site zoals MusicMeter uiteraard.
Goed, nu over de Corrs, ik kende die vanwege het zeker niet onaardige nummer "This Town", tevens ook verreweg het beste nummer van dit Unplugged album waarvan het Sky Radio gehalte erg hoog is. Raken konden mij het gros van de nummers daarom ook allerminst, hoewel dit soort easy-listening muziek ook niet direkt slecht is. Maar ja, mijn muzieksmaak anno 2013 is wel even radicaal veranderd. De eind jaren negentig zullen dus door mij opnieuw ontdekt moeten worden.

avatar van AppieAap
Ik denk dat je Old town bedoelt, origineel van Phil Lynnott (zie Thin Lizzy). Het origineel is zeker niet onaardig.........., maar deze versie

avatar van nlkink
Deze CD werd jaren geleden bijna dagelijks gedraaid. Zeer sfeervolle registratie van The Corrs live en dan ook nog met een paar Ierse traditionals. Onze oudste zoon, toen zo'n 4 of 5 jaar oud, kon bij Toss The Feathers niet stil blijven staan. Als dat liedje voorbij kwam dan moest hij dansen, alles wat hij deed moest daarvoor wijken. Recentelijk heb ik de CD een paar keer opgezet maar nu moet ik elke keer als Toss The Feathers voorbijkomt iets wegslikken en iets uit mijn ogen wrijven. Ik word een sentimentele ouwe vent.
Zelf vind ik Radio een geweldige track, wilde 'm zelfs met m'n groep coveren, maar heb dat idee uit mijn hoofd gezet nadat de zangeres vertrok.
Voor de rest vind ik Forgiven Not Forgotten en Old Town fraaie nummers, al moet ik er aan toevoegen dat ik van het laatste nummer het origineel van Phil Lynott beter vind.