The Quill - Voodoo Caravan (2002)

Zweden
Label: Steamhammer

1. Voodoo Caravan (4:56)
  2. Sell No Soul (4:51)
  3. Shapes of Afterlife (5:37)
  4. Until Earth Is Bitter Gone (5:41)
  5. (Wade Across) the Mighty River (3:00)
  6. Save Me (5:10)
  7. Hole in My Head (4:46)
  8. Overlord (3:38)
  9. Travel Without Moving (4:22)
  10. Drifting (5:34)
  11. Virgo (8:32)
avatar van Lau1986
Ik was even aan het twijfelen bij het zien van de score of ik wel dezelfde plaat heb gehoord..Ik vind het namelijk best een vermakelijk album, maar eigenlijk ook geen topper, daarvoor duurt het album mij wat te lang. Het album heeft wel een lekkere swung, om het maar even zo te noemen, en een prima zanger. Goede stoner dat wel.

avatar van namsaap
The Quill kende ik alleen van naam omdat Magnus Ekwall als zanger te horen is op een van mijn favoriete Ayreon-albums, namelijk The Human Equation. Toen ik deze CD in de cheapo-bakken tegenkwam bij de lokale platenboer leek me dat een mooie gelegenheid om eens wat werk van deze band te verkennen.

Net als Lau1986 ben ik na het beluisteren van dit album ook wel een beetje verbaasd over de hoge score alhier, al is het aantal stemmen voor dit album niet erg hoog.

The Quill maakt degelijke stoner-/hardrock die prima in het gehoor ligt maar weinig opzien baart. Het sterke punt van de band is ontegenzeggelijk de zang van Magnus, die het songmateriaal een beetje een Bandlands-vibe geeft. Voodoo Caravan is een aardig album, maar mijn stem is toch en ster lager dan het huidige gemiddelde van 4,08.