Sonic Youth - Murray Street (2002)

Label: Geffen

1. The Empty Page (4:20)
  2. Disconnection Notice (6:24)
  3. Rain on Tin (7:56)
  4. Karen Revisited (11:10)
  5. Radical Adults Lick Godhead Style (4:27)
  6. Plastic Sun (2:14)
  7. Sympathy for the Strawberry (11:38)
Typische Sonic Youth plaat. Helaas niet zo hartveroverend als Sister of Daydream Nation, maar ik vermaak me er prima mee.

avatar van Black Math
Deze cd ligt makkelijker in het gehoor dan Sister en Daydream Nation. De cd bewijst dat Sonic Youth zeker melodieus kan zijn. Samen met Sister mijn favoriet.

avatar van Dielie
Zeer mooie hoes wederom! Heb hem nog nie volledig in mijne kop, deze cd. Dus kga nog efkes wachten van stemmen.

Voor de geinteresseerden, foto voor de hoes is gemaakt in Hoofdplaat, Zeeuws-Vlaanderen....

Verder erg fijne plaat!

avatar van The Scientist
Disconnection Notice doet me heel erg aan Mogwai denken..

avatar van T.O.
Waar ken ik dat nummer van? Een film ofzo? Wel mooi trouwens.

Johny Favourite
Een van SY's mooiste, meest melodieuze albums. In ieder geval de plaat die ik de laatste jaren het meest draai.

avatar van weasel
Één van de meest toegankelijke en melodieuze SY-platen. En ongetwijfeld één van de besten.

avatar van Schizophrenia
Deze heb ik als SY fan, nog niet geluisterd.
Heb hem gister binnengekregen, en hij bevalt me nu tijdens de eerste luisterbeurt prima. De mooie hoes valt ook weer behoorlijk op.

Binnenkort de ''beoordeling''

avatar van Schizophrenia
Vind hem zelf nogal tegenvallen. Er zitten een aantal mooie nummers op, maar de verveling slaat toch snel op de loer. Ook vind ik ze soms nogal saai overkomen.
Maar Sympathy For The Strawberry is gewoon een meesterwerkje! Ik heb dan ook liever Rather Ripped dan deze van de nieuwe Sonics! Ben benieuwd hoe het nieuwe studio album zal klinken, aangezien die deze dit jaar uitkomt.

avatar van Wickerman
weasel schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens. Een heerlijke rustige plaat. Met een prachtige hoes die het op vinyl zeker goed doet. Heerlijk.

avatar van LucM
Inderdaad relatief toegankelijk maar tevens melodieus (en ik hecht veel belang aan een goede melodie). Toch is het nog vrij experimenteel, Sonic Youth heeft hier de goede balans gevonden tussen songs, sfeer en experiment. Enkel de vocalen liggen mij niet erg en track 6 Plastic Sun hadden ze beter weggelaten, dat leidt nergens heen (ik hoor daar nauwelijks een melodie in).

Voor degene die het willen weten; links op de foto is stella van hijfte en rechts coco moore
wat een supercd!

avatar van Ernie
De meesten hier op Musicmeter dragen vooral de oude SY een warm hart toe. Niettemin mooie beoordelingen voor alle platen vanaf Dirty maar vraag aan 7 op de 10 fans wat de geniale platen zijn en je komt in de eeuwige 2strijd tss Daydream Nation en Sister. Nix tegen die 2 laatstgenoemde (ze staan hier ook in het CD-rek) maar mijn Liefde voor Sonic Youth is pas begonnen bij Dirty. Songs die zich in noise wentelen zijn meer mijn ding dan het omgekeerde. Sonic Nurse is al jaren met voorsprong mijn favo SY-schijf puur omdat daar hun grote skills in rustige liedjes wordt gegoten die spaarzaam opbouwen om dan lekker uit de bocht te gaan. Deze Murray street tapt uit hetzelfde vaatje Heb hem nog maar 1 week dus meerdere luisterbeurten zullen de houdbaarheid moeten aanduiden maar songs als The Empty page en rain on tin zijn echt heerlijk. 4* voor nu

Misterfool
Na, de albums tot en met Daydream nation te hebben beluisterd, heb ik vandaag maar eens een latere Sonic youth uitgeprobeerd. De nummers krijgen op Murray Street een stuk meer ruimte om te ademen. Op dit album richt de band zich eerst op het neerzetten van een goed ritme voordat ze, gecontroleerd, uit de band springen. Dat maakt de muziek wel een stuk minder claustrofobisch en In your face. Desondanks blijft het nogal spannende muziek waar ik met plezier naar kan luisteren 4*

Die hoes, geweldig!
Andere variant van de kinderen achter het behang plakken.

Misterfool
Inderdaad een sterke hoes; vind het ook mooi dat je een duidelijk belichte/schattige voorgrond hebt en de bomen op de achtergrond juist haast dreigend zijn. Dat dubbelzinnige past ook wel bij de muziek van Sonic Youth.

OOOOO
hij blijft ontzettend mooi, deze maar achteloos vandaag op de draaitalfel geplakt... naald er op.. en verder waar ik mee bezig was.. en zonder er heel veel aandacht er aan te besteden (ik ken em al van buiten) Komt het tòch weer keihard binnen na een paar nummers, en moet ik weer heel erg luisteren.