Dizzy Wright - The Golden Age (2013)

Label: Funk Volume

1. 2 Wings and a Crown (3:36)

met Irv da Phenom

2. The Flavor (2:42)

met SwizZz

3. Maintain (5:13)

met Joey Bada$$

4. Progression (3:50)
  5. The Perspective (4:00)

met Chel'le

6. Killem with Kindness (3:28)
  7. Welcome Home (3:28)

met Arima Ederra

8. 'Bout That Life (4:21)

met Hopsin

9. Still Movin' (4:51)
  10. Fashion (5:47)

met Honey Cocaine en Kid Ink

11. Can't Stop Won't Stop (3:54)
  12. Step Yo' Game Up (5:28)

met Jarren Benton en Tory Lanez

13. B.T.T. (2:52)
  14. Untouchable (4:10)

met Logic en Kirk Knight

15. Tellem My Name (2:41)
  16. World Peace (4:08)
  17. Hope You Have a Good Day (3:10)
  18. Your Type (3:45)

met Chel'le

19. Brodee Bro (3:50)

met Capo

20. The Golden Ghetto (3:47)
  21. We Turned Out Alright (3:56)

met Wyclef Jean

22. New History (4:38)
avatar van He$$el_01
Bout that Life is een lekker nummer. Er staan tevens een paar interessante gastartiesten op, dus misschien moet ik dit maar even een kans geven binnenkort.

avatar van Delars
The Flavor is zon hard nummer

avatar van He$$el_01
Inderdaad zeg. Ook een erg sterk nummer.

avatar van Delars
Heb het idee dat hier een beetje op geslapen wordt. Zeer fijne mixtape waarbij Dizzy zijn progressie aantoont. Waar hij vroeger voor mij nog wel eens overkwam als een soort Wiz Khalifa kloon ( wiet rap ) laat hij hier zien waarom Hopsin zo enthousiast over hem is. Een aantal zeer sterke tracks met goede onderwerpen en zeer solide schema's (Bijvoorbeeld Killem with Kindess)
Maar ook op "hardere" rap nummer zoals The Flavor kan Dizzy zich onderscheiden met een bijna perfect getimede flow en delivery. Niet iedere track is even sterk maar dat kan je ook niet verwachten van een tape met 22 tracks. Voor iedereen die dit leest, geef het een kansje!

FelipeGutiérrez
De Dizzy Wright op de ''Smoking Conversations'' klonk veel beter dan de Dizzy op deze mixtape. Er zitten maar een paar uitschieters op, maar voor het grootste gedeelte bestaat de mixtape uit veel goedkope trap beats met teksten die niet echt weten te boeien. Ook is anderhalf uur Dizzy Wright veel te lang, na 12 nummers was ik er wel zo'n beetje klaar mee. Met moeite afgeluisterd, met name omdat ik me irriteerde aan de vele trap tracks. Geef mij maar de Dizzy die op een soulful beat spit met een lekkere relaxte flow. Dit vind ik niet wat. Wel is het zo dat het 2e deel van het album dit juist meer bevatte. Als dit niet het geval was, was mijn stem waarschijnlijk veel lager geweest dan wat het uiteindelijk geworden is.

FelipeGutiérrez
Na het opnieuw beluisteren van deze mixtape weet ik eigenlijk niet waarom ik zo negatief over Dizzy Wright's ''The Golden Age''. Goede flow, goede beats, en tekstueel zit het ook gewoon goed in elkaar. En het viel ook nog wel mee met de trap beats. Waarom ik daar over zeurde is mij een raadsel. The Golden Age begint zeer sterk met lekkere luchtige beats, het zakt in het midden iets in, maar dat komt later ook wel weer goed met een aantal sterke nummers als World Peace en Tellem My Name.

Al met al, ik sliep zwaar op deze mixtape.

nedbed
Damn, wat een hard nummer is The Flavor toch!