Boy & Bear - Harlequin Dream (2013)

Australië
Folk / Rock
Label: Universal

1. Southern Sun (4:40)
  2. Old Town Blues (3:23)
  3. Harlequin Dream (4:20)
  4. Three Headed Woman (4:02)
  5. Bridges (4:05)
  6. A Moment's Grace (4:52)
  7. End of the Line (3:46)
  8. Back Down the Black (6:17)
  9. Real Estate (2:57)
  10. Stranger (4:57)
  11. Arrow Flight (4:21)
Ergens doet de band me een beetje aan Midlake denken: het softe? De samenzang?

Misschien is degelijk wel het juiste woord hiervoor maar in dit geval oerdegelijk en dat staat voor tot in de puntjes verzorgde nummers die aan alle kanten kloppen.

Niet geschikt voor de avonturiers onder ons maar wel voor liefhebbers van liedjes met een kop en staart.

Hou je van bandjes als Midlake of Saybia? Dan moet je dit zeker eens proberen.

avatar van IntoMusic
Wel weer een prachtige hoes. Wist niet dat zij een nieuw album hebben uitgebracht.
Debutalbum deed denken aan Fleetfoxes/Blaudzun achtige folk.

Overigens wel wat minder uptempo folk nummers als op hun debuut. Minder MUmford & Sons zeg maar. Het is maar dat u het weet

avatar van hidalgo
iik vind het veel op dire straits lijken kwa zang en de muziek .ken ze al langer
tis gewoon goede folk lekkere stem een dikke voldoende
van deze kant en het lijkt inderdaad ook veel op de fleet foxes met een tintje
coldplay

avatar van IntoMusic
Die vergelijking (Dire Straits) heb ik nog niet gevonden, maar inderdaad lekkere folk. Mooie opvolger van hun nog steeds sterk staand debutalbum.

avatar van hidalgo
Southern Sun het eerste nummer de gitaar is toch een beetje dire straits
en een beetje pink floyd kwa stem of heb ik de bus gemist
net ff de cd opgezet en ik verhoog

avatar van IntoMusic
Hahaha nee hoor, de bus heb je niet gemist. Denk dat ik een andere heb genomen .
Hoor het nog steeds niet, want de gitaar is toch echt een andere sound als van DS.
Wel grappig hoe elk individu weer een andere beleving heeft bij de muziek.

Waar wel grote kans op is, is dat ik met je meega in de verhoging. Dit is echt een mooi albumpje!

avatar van hidalgo
het maakt ook niks uit ik vind het ook een goede cd ook houd ik niet van de ds
haha

avatar van Whisper
Mooie uitgebalanceerde songs. Sterk album

avatar van Whisper
Whisper schreef:
Mooie uitgebalanceerde songs. Sterk album

avatar van De Daniël
Ik hoor eigenlijk overal wel Fleet Foxes terug. Niet erg, maar daardoor niet echt een eigen smoelwerk. Wel een (bijna) dozijn goede liedjes.

avatar van SOAD
Potverjandikkeme Heerlijk album weer jongens!!

Fantastich album. Geen hoogvlieger maar wel allemaal goede nummers van hetzelfde niveau...
Heb hem net binnen als picture disc LP, het artwork is werkelijk prachtig.

avatar van RoyDeSmet
Heb dit album destijds voorbij laten gaan, maar nadat ik positieve dingen hoorde over het concert laatst in De Melkweg heb ik deze maar eens aangezet. De voorganger vond ik al erg goed en deze weet Moonfire aardig te evenaren! Ik vind hem misschien zelfs ietsjes beter..!

Een lied als Three Headed Woman komt wel binnen.

Old Town Blues zou zo van Moss kunnen zijn geweest. En dat vind ik voor geen van beiden een belediging overigens, een heerlijke drive heeft dit nummer. Andere toppers zijn voor mij A Moment's Grace en Three Headed Woman. Moet de 2e helft van dit album nog even goed doorluisteren.

avatar van Pepino
De Daniël schreef:

Voilà! Volledig mijn mening.

avatar van bas2204
Lekkere licht te verteren folky nummers. Heerlijk voor op een luie middag, gewoon niets mis mee

avatar van janneman
Vorig jaar al eens beluisterd en toen niet zo wild van. Kwam via een herinnering van een recensie er toch weer op terug. Nu een 4 sterren. Mooi herfstig album zonder al te veel opsmuk