Blues Traveler - Four (1994)

Label: A&M

1. Run-Around (4:40)
  2. Stand (5:19)
  3. Look Around (5:42)
  4. Fallible (4:47)
  5. The Mountains Win Again (5:06)
  6. Freedom (4:01)
  7. Crash Burn (2:59)
  8. Price to Pay (5:17)
  9. Hook (4:50)
  10. The Good, the Bad, and the Ugly (1:56)
  11. Just Wait (5:34)
  12. Brother John (6:37)
avatar van kkriz
Geen ENKELE reactie??? Toch een prachtig album mensen. Ik heb de gitaarsolo in 'Look Around' nu zo'n 8000 keer gehoord en krijg er nog steeds kippenvel van....

avatar van deek
Johan Derksen, heeft er een keer een uitzending aan gewijd, bij Muziek voor volwassenen..
Wat die liet horen klonk veel belovend. Zal er een keer iets meer van gaan luisteren.

avatar van Stijn_Slayer
Het klinkt wel erg tijdsgebonden aan 1994, maar deze gasten kunnen lekker spelen. De gitarist kan goed met zijn wah overweg. En de harmonicasolo's zijn ook behoorlijk uniek. Blues Traveler klinkt soms een beetje als een soort groovende versie van de Grateful Dead.

Het had wel iets minder mainstream gemogen, maar rocken doet Four zeker.

avatar van freakey
Stijn_Slayer schreef:
...Het had wel iets minder mainstream gemogen, maar rocken doet Four zeker.

Klopt. Allemaal wat netjes maar o zo lekker... en ze hebben het mooiste kerstnummer ooit gemaakt wat mij betreft. Christmas.

avatar van Droombolus
Stijn_Slayer schreef:
En de harmonicasolo's zijn ook behoorlijk uniek.

Ze komen een paar keer "live in de stamkroeg" voorbij in de latere seizoenen van Roseanne ( de TV serie - ze deden een herbewerking van de tune voor het laatste seizoen ) en ik krijg echt jeukbulten van de man's stijl. Of hij leeft op speed of hij is overjarig geval ADHD ........

avatar van Rinus
Ik had eigenlijk in het verleden alleen maar het album Save his soul, en dat stond al jaren in de kast. Eigenlijk recentelijk dat album weer herontdekt, en nu heb ik geleidelijk aan al wat meer albums van de band op de kop getikt.

Ook dit is weer een heelijk wegluisterend album. De band heeft echt een heel herkenbare sound, trek soms erg lekker van leer, en dan weer een stapje terug, En integreren van allerlei invloeden in hun muziek. Prima album.