The Mission - The Brightest Light (2013)

Label: Oblivion

1. Black Cat Bone (8:05)
  2. Everything but the Squeal (4:56)
  3. Sometimes the Brightest Light Comes from the Darkest Place (5:29)
  4. Born Under a Good Sign (4:14)
  5. The Girl in a Furskin Rug (3:48)
  6. When the Trap Clicks Shut Behind Us (4:46)
  7. Ain’t No Prayer in the Bible Can Save Me Now (5:14)
  8. Just Another Pawn in Your Game (3:47)
  9. From the Oyster Comes the Pearl (5:13)
  10. Swan Song (7:05)
  11. Litany for the Faithful (7:10)
  12. Drag * (2:57)
  13. I’m Fallin’ Again * (5:45)
  14. The Long Way ‘Round Is Sometimes the Only Way Home * (3:54)
  15. The Girl in a Furskin Rug [Demo] * (3:46)
  16. Born Under a Good Sign [Demo] * (4:48)
  17. Black Cat Bone [Demo] * (4:37)
  18. From the Oyster Comes the Pearl [Demo] * (4:38)
  19. When the Trap Clicks Shut Behind Us [Demo] * (4:44)
  20. Ain’t No Prayer in the Bible Can Save Me Now [Demo] * (5:36)
avatar van Spiritwalker
1,0
Ik heb dit album beluisterd en vind het echt afschuwelijk, alleen het nummer Swan Song is redelijk.
Is dit The Mission? Wayne Hussey zingt af en toe alsof hij dronken is, melige teksten.
Sommige nummers klinken als een lullig pop bandje (echt Engelse Beatles achtige "liedjes"), tralala etc.
Waar zijn de mooie golvende gitaren en de felle drums gebleven?
Met de terugkeer van Simon Hinkler en Craig Adams had ik een terugkeer naar het oude krachtige Gothic Rock geluid verwacht.
Dit is een afknapper zeg.
Nee, ik blijf liever naar God's Own Medicine, Carved in Sand, Children, The First Chapter en Neverland luisteren.

Ik dacht dat ze uit elkaar waren. Als ik dit zo lees hoef ik er niet aan te beginnen.

avatar van DjFrankie
aERodynamIC schreef:

Ben er ook bang voor om dit te proberen, klinkt niet hoopvol.

Toch aan begonnen en inderdaad had ik dat beter niet kunnen doen: lelijke doorsnee rockliedjes en de stem van Wayne Hussey is ook niet meer wat het was.

Jammer....

Klinkt meer als de Amerikaans getinte albums van The Cult.
Harde recht toe recht aan gitaren met weinig gevoel voor emotie.

avatar van DjFrankie

In ieder geval toch alvast 1 stem

0,5
eindelijk dit is pas genieten

avatar van brajoapau
brajoapau (crew)

Jammer....

Helemaal mee eens, de hoogdagen van de band liggen jammer genoeg al ver achter ons.

deric raven schreef:
Klinkt meer als de Amerikaans getinte albums van The Cult.
Harde recht toe recht aan gitaren met weinig gevoel voor emotie.

vind de stem meer op cooper lijken.zonde van deze cd
was jaren fan van hun maar hier word je niet
vrolijk van

avatar van goldendream
Ik ken het album niet, maar een gemiddelde van net iets boven 1,5 sterren lijkt me ferm overdreven. Beste mensen, in een wereld vol Biebers en Rihanna's zal het zwakste van The Mission nog altijd minimum 2 sterren meer verdienen.

avatar van vigil
Ik ben best een behoorlijk liefhebber van de band maar deze berichten en het gemiddelde doen me niet direct naar de winkel rennen.

avatar van snarf349
vigil schreef:

De berichten zijn overdreven negatief. Zelf vind ik het wel meevallen, hoor toch nog een handvol goede nummers!

goldendream schreef:

Dat is deze reactie natuurlijk ook.

Je praat hier over welgeteld 3 stemmen waarvan 1 keer een 0,5 en de andere twee 2* en 2,5*.

Misschien ietsje te vroeg met de reactie?

En als je op deze manier moet gaan stemmen op deze site (vergelijken met Bieber en Rihanna) dan moeten we met z'n allen wel erg veel 5* gaan uitdelen. Tja...

Dit vind ik in elk geval een zeer zwak album van The Mission en zo moet je zo'n stem dan ook lezen i.p.v. te vergelijken met compleet andere genres.

avatar van brajoapau
brajoapau (crew)
vigil schreef:

Moet iedereen voor zichzelf uitmaken uiteraard, maar ik kan me alleen maar bij aERodynamIC aansluiten dat dit een zeer zwak album van de band is.
Mijn stem geeft dat goed weer, en heeft niets met overdreven negatief te maken trouwens.

avatar van Snakeskin
Ik wist niet dat de band nog muziek maakte. Misschien wel omdat ik een aanschaf van hun totaal verdrongen heb. Zitten wij hier anno 2013 nog op te wachten? was de eerste vraag die bij mij opkwam. Als ik de waardering bekijk dan wordt die vraag helder en ontkennend beantwoordt.

brajoapau schreef:
en heeft niets met overdreven negatief te maken trouwens.

Toen ik de eerste reacties hier las dacht ik 'laat maar zitten dan', maar hoe vaak vind ik albums heel wat leuker dan het grote gemiddelde dus dacht ik: misschien klinkt ie wel erg commercieel en daar zou ik niet eens moeite mee hebben. Hopend dus op een meevaller voor mij persoonlijk. Maar dit is zo saai, zulke gewone rammelrock en de zang is gewoon niet mooi op dit album.
Dan mag ik nog zo'n zwak voor deze band hebben.... het houdt wel op bij mijn 2,5* en heeft inderdaad niks met enorm negatief zijn te maken. Ik vind de reacties daarop dan ook nogal overtrokken. Kom terug als dat gemiddelde na pakweg 25 stemmers nog steeds zo laag is zou ik zeggen en niet na de eerste 3.

Snakeskin schreef:

Ik zit daar op te wachten ja.

God Is a Bullet vind ik een heerlijk album en anno nu nog eens een Gods Own Medicine , Children of Carved in Sand? Graag zelfs.

Dit album klinkt compleet anders en zou voor veel mensen misschien wel eens beter kunnen zijn dan de door mij genoemde albums. Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat. Ik vind dit zwak omdat ik het daar mee vergelijk voor mezelf. Of het ook echt zwak ís??? Moeilijk te bepalen in mijn geval.

M.a.w.: laat je niet leiden door 3 stemmen maar oordeel zelf vooral als je juist interesse hebt in een 'ander geluid' van deze band:-)

Wat een lompe plaat zeg.Hussey slaat hier de plank wel volledig mis.Weg zijn de mooie zweverige melodieën en de kenmerkende voordracht.Ik had het idee dat ik af en toe zat te luisteren naar 1 of andere Billy Idol kloon..Ook tekstueel is het bijzonder mager wat we hier voorgeschoteld krijgen.Snel vergeten dit album .Als de band dit soort platen blijft maken,hebben ze idd geen bestaansrecht meer.2 sterren voor de moeite.

0,5
heb alles van ze maar dit is een regelrechte flop, tis een schande
waar ik heb geluisterd

avatar van Mr. B
Wow wat een laag gemiddelde. Toch ga ik het een kans geven, want ik heb wel een paar goede recensies gelezen.

En anders gewoon weer lekker terug naar de nieuwe van New Model Army!

avatar van Castle
Als je zo een koerswijziging doet meneer Hussey, benoem het dan geen Mission meer...

Mwoah... rauw. Een beetje een kruising tussen The Cult en Zodiac Mindwarp. Hadden ze niet ook getourd met The Cult? Niet heel erg slecht als je de oude Mission loslaat. Nog maar een paar keer beluisteren.

avatar van d'ap
Helemaal eens met roma0803; Wayne is 55, de hoogste tijd voor zelfreflectie!
Nederland tourt niet mee dit keer, dus pakken we morgen de trein naar Köln!

je moet dit album wat tijd geven . het is een heel andere mission maar vind het wel geslaagd

avatar van goldendream
Het bevalt me ook veel beter dan de reacties hier laten uitschijnen.

avatar van goldendream
Dit album is goed, maar tipt niet aan hun meesterwerken. De zang is iets ruwer dan gewoonlijk. Toch 3,5 sterren. Voila.

avatar van c-moon
Wat is dit?
Waar is Wayne Hussey's stem naartoe????

Dertien in een dozijn-nummers...
Zo jammer...
Wat een miskoop... ook al kostte ie me maar 5 euro op de platenbeurs....