Wolf Alice - Blush (2013)

Label: Chess Club

1. Blush (4:19)
  2. She (3:12)
  3. Nosedive (2:46)
  4. 90 Mile Beach (3:44)
avatar van Gretz
Eerste track Blush is al te beluisteren. Sterke song, komt voor mij bij de eerste keer luisteren al in de buurt van Bros.

Nu te streamen.

avatar van Sunderland
Wat gaat dit een grote dame worden, zeg! Na het wonderschone Bros levert ze een album af met 4 hele sterke en interessante nummers. Nergens zo goed als Bros, maar wel van een zeer hoog niveau.

I want more!

avatar van Gretz
Het is wel een band met Ellie Roswell als stralend middelpunt. , maar verder ben ik het het roerend eens. Bros is subliem, maar de tracks op deze EP zijn ook stuk voor stuk interessant. Heerlijk hoe sommige nummers rustig beginnen en eindigen met schurende gitaren en een hoop psychedelisch geweld. Met de fragiele, bijzondere stem van hun frontvrouw valt Wolf Alice bovendien op tussen soortgelijke bandjes. Ze zullen het inderdaad gaan maken!

Zeer spijtig dat ze London Calling hebben afgezegd en ik ten tijde van Best Kept Secret nog geen idee had hoe geweldig dit bandje is.

avatar van Sunderland
Dat is wel heel slecht nieuws zeg! Vooral na het horen van deze EP kreeg ik erg veel zin in London Calling. De volgende keer ben ik er alsnog bij.

En ik verwacht dat Ellie meer het muzikale brein is achter de band dan zomaar een zangeresje. Maar goed, dat had ik graag willen aanschouwen op LC. Next time dus!

avatar van Arrie
Mooie hoes ook, stijlvol naakt!

Sunderland schreef:

Ik snap ook niet zo goed dat ze hun zaterdagshow hebben afgezegd maar a.s. zondag wel op Hit the City staan in Eindhoven. Ik zou er bijna nog zijn heengegaan speciaal voor Wolf Alice.

avatar van Sunderland
Ik heb HtC ook even in de gaten gehouden ja. Apart dat dat wel doorgaat.

Ik hoopte nog dat er gewisseld zou gaan worden met een andere band en dat ze wellicht zaterdag op LC zouden staan. Maar helaas!

En het is idd dat ik reeds kaarten heb voor LC, anders was Eindhoven zeker een optie geweest.

Ik verwacht dat WA alsnog binnenkort in de buurt komen, en dan ga ik alsnog.