Thurston Moore - Psychic Hearts (1995)

Label: Geffen

1. Queen Bee and Her Pals (2:55)
  2. Ono Soul (3:25)
  3. Psychic Hearts (3:54)
  4. Pretty Bad (3:54)
  5. Patti Smith Math Scratch (2:40)
  6. Blues from Beyond the Grave (4:36)
  7. See-Through Playmate (2:17)
  8. Hang Out (4:07)
  9. Feathers (2:14)
  10. Tranquilizer (2:00)
  11. Staring Statues (2:31)
  12. Cindy (Rotten Tanx) (3:44)
  13. Cherry's Blues (1:59)
  14. Female Cop (5:21)
  15. Elegy for All the Dead Rock Stars (20:00)
  16. Teenage Buddhist Daydream * (2:36)
  17. Just Tell Her That I Really Like Her * (3:02)
  18. The Church Should Be for the Outcast, Not a Church That Casts People Out * (6:47)
  19. Thoodblirsty Thesbians * (6:09)
  20. Superchrist * (3:10)
totale tijdsduur: 1:05:37 (1:27:21)
avatar van Dielie
moeilijk te vinden deze, mss maar eens bestellen via amazon ofzo, geen echte Sonic Youth-sound? Dacht ik toch?

avatar van Dielie
wow, cd kost nieuw stukken van mensen

hmm

avatar van Lying Mouth
is nu re-released (12.5 € bij Plato)

Sietse
ohh dat moet ik eens opzoeken. Vaak wel leuk die solo dingen van Sonic Youth leden.

heb hem gekocht in Bilbo in Gent voor een kleine 9euro,

avatar van itchy
Hij is gereissued en zou dus weer normaal verkrijgbaar moeten zijn.

Leuke schots-en-scheve en verassend poppy soloplaat van de Sonic Youth-voorman, die qua geluid aansluit bij de Sonic Youth-platen uit die tijd, Experimental JetSet en Washing Machine. Thurston hoeft zijn drang om met de gitaarriff mee te zingen hier niet te onderdrukken en doet dat dan ook naar hartelust. De nummers doen op een prettige manier schetsmatig en simpel aan. "Elegy for All The Dead Rock Stars" is echter een gitaarsoundscape a la "The Diamond Sea".

Sietse
Onlangs maar eens gekocht. Leuke plaat zo op het eerste gehoor. Zeer typische Sonic Youth sound, maar dan net ff anders.
Grappig ook dat Steve Shelley ook gewoon mee tikt op de plaat Lee Ranaldo doet nog iets met nummers opnemen en mixen (niet alle) en Kim Gordon, tsja, die zat thuis mooi te zijn ofzo.

Niet mijn favoriete solo project van de SY lui (dat is nog steeds Lee Ranaldo), maar zeker ook weer erg leuk.

3.5

avatar van stephan73
Vreemd al deze matige reacties op, wat ik vindt, één erg goede Sonic Youth plaat. Ok, het is niet een Sonic Youth plaat, maar zo klinkt hij in ieder geval.

Ten tijde van Washing Machine (ook al zo'n fantastische SY plaat), was dit het eerste solo materiaal van Moore en het klinkt zoals de meer gangbare SY platen. Openers Queen Bee en Ono Soul hakken er meteen in en Elegy for All the Dead Rockstars is prachtig.

Deze plaat behoort bij de beste SY platen, die ik ken!

Ik heb de originele plaat al jaren, en ik zet hem af en toe met veel plezier op. Blijft vers en leuk.

avatar van Kronos
Iemand hier die weet hoe het zit met de hoes?

Op veel sites zie je linksonder het catalogusnummer staan. Dat is bij mijn versie ook maar deze afbeelding is dan ook de achterkant van het cd boekje. De voorkant ziet er zo uit. Niet op alle sites staat dat nummer linksonder dus ik veronderstel dat het album met twee verschillende hoezen werd uitgebracht. Mijn versie is de Europese uit 1995. Ik ga die maar eens aanpassen op Discogs.

avatar van ZAP!
Kronos: misschien kan je hier nog wat mee.

avatar van Kronos
Bedankt ZAP!. Uit deze foto blijkt inderdaad verschil. Bij mijn versie zitten die twee pagina's niet aan elkaar. Als ik het boekje openvouw is panel 1 de hartjes, panel 2 het konijn, panel 3 de afbeelding met artiestennaam en albumtitel en linksonder het catalogusnummer, panel 4 de albumcover met het zwangere meisje: klik