SubRosa - More Constant Than the Gods (2013)

Label: Profound Lore

1. The Usher (14:17)
  2. Ghosts of a Dead Empire (11:05)
  3. Cosey Mo (7:31)
  4. Fat of the Ram (12:18)
  5. Affliction (9:49)
  6. No Safe Harbor (12:34)
avatar van [WZ]
Brilliant vervolg op "No Help.." met meer en tragere doom stukken, lange uitgesponnen nummers, en prachtige samenzang en sfeer! Erg bijzonder spul!

avatar van Don Cappuccino
Het is dat ik deze plaat pas in de eerste week van 2014 heb ontdekt, anders had hij gemakkelijk in de jaarlijst gestaan. Later een recensie van mij op Zware Metalen.

avatar van Don Cappuccino
Lees mijn recensie van More Constant Than The Gods op Zware Metalen.

In de eerste week van 2014 hoorde ik More Constant Than The Gods van het Amerikaanse SubRosa dat gemakkelijk in mijn jaarlijst had kunnen staan. De plaat kwam in september 2013 uit op Profound Lore, een label dat steevast kwaliteit aflevert...

avatar van robbizzel
oef wat een plaat, erg indrukwekkend!!

avatar van popstranger
Enorm gevarieerd album dat me geen seconde verveelt. Mooi contrast tussen de zachtere folky stukken en de hardere gitaaruitbarstingen. Een album waar je absoluut ook geen label op mag plakken want het staat volledig op zichzelf wat het een van de origineelste albums maakt dat ik de laatste tijd gehoord heb.

avatar van the crook
Muzikaal zit dit erg goed in elkaar en weet deze plaat mij, ondanks zijn lengte en constant erg lage tempo, aardig te boeien. Kanttekening is wat mij betreft wel de zang, deze is op meer dan één moment echt tenenkrommend vals...

Plaat die bij mij niet verveeld. Ondanks lange nummers heb ik nooit het gevoel dat het langdradig word. Wat een sound!!! De zang is inderdaad niet altijd op de juiste toon en ik vind het zelf passen. Ik kan snappen dat sommige mensen daardoor geen zo'n fan zijn.

avatar van Lau1986
Dit is een prachtige plaat die een heerlijk geluid heeft. Prachtige vocalen en loodzware passages. Dat in combinatie met de prachtige vioolstukken is het echt genieten.

avatar van Barney Rubble
Heerlijke ontdekking van de CSL-avonden. Langgerekte, sfeervolle metal die het midden houdt tussen de doommetal van My Dying Bride en de postrock van A Silver Mt. Zion.

avatar van RuudC
Ja, deze is fantastisch. Hierna ging het bergafwaarts met Subrosa en de band is inmiddels ook opgedoekt.

RuudC schreef:

Vier leden van de band spelen inmiddels samen in The Otolith. Op 21 oktober verschijnt de debuutplaat (Folium Limina) en de eerste track is ook al verschenen, die eigenlijk best wel klinkt als SubRosa, maar met wat meer aandacht voor de folk:

Sing No Coda

avatar van RuudC
Dat klinkt al beter dan de laatste Subrosa. Dit ga ik in de gaten houden. Thanks!