Steven Wilson - Drive Home (2013)

Label: KScope

1. Drive Home [Edit] (4:08)
  2. The Birthday Party (3:46)
  3. The Raven That Refused to Sing [Orchestral Version] (7:29)
  4. The Holy Drinker [Live in Frankfurt] (10:25)
  5. Insurgentes [Live in Frankfurt] (4:30)
  6. The Watchmaker [Live in Frankfurt] (11:52)
  7. The Raven That Refused to Sing [Live in Frankfurt] (8:12)
Jav-
Zo, hier heb ik alvast zin in. Erg benieuwd naar het nieuwe nummer, The Birthday Party. Op YouTube was reeds het verhaal achter dat nummer te lezen.

avatar van vigil
Het was dan ook al weer een tijdje geleden dat er iets van Steven Wilson uit gekomen is

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
De beste man laat er geen gras over groeien!

Dat hij live goed is, dat is natuurlijk wel bekend overigens. Toch ook wel erg benieuwd hiernaar!

avatar van chevy93
EP duurt in totaal overigens meer dan 50 minuten.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Dat zal wel ja, gezien het laatste nummer op plaat al 7.57 duurt
Nog wel een lange wachttijd van een maand moet ik zeggen.

avatar van annasimoniaine
De video voor Drive Home is mooi en live versies zijn altijd leuk, maar ik kijk toch vooral uit naar het nieuwe nummer. Zeker na het verhaal achter The Birthday Party te hebben gelezen.

avatar van meneer
The Birthday Party op YT: Snapte het 'spookverhaal' niet helemaal. Muziek was ' mwoah '.. Mooie tekeningen, dat weer wel. Maar leuk gevonden concept.

avatar van IntoMusic
chevy93 schreef:
EP duurt in totaal overigens meer dan 50 minuten.

Is het dan nog wel een ep Anyway, ga deze zeker van het weekend eens beluisteren. Benieuwd naar de live versies.

avatar van chevy93
Misschien niet. Naar ik begrijp begon het als een EP met een paar nummers, maar kwamen er, op verzoek van fans, een aantal live-versies bij. Waardoor de totaaltijd dus drastisch omhoog ging. Wilson zei op z'n Facebook ook iets als:
"I have a hard time convincing the record company that this is still an EP with all these extra live performances"

avatar van IntoMusic
Mij hoor je in ieder geval niet klagen

avatar van hidalgo
ik heb de deluxe een dezer dagen eens beluisteren voor ik mijn mening geef hier

avatar van Broem
Al sinds langere tijd in bezit maar pas recent aan een uitgebreide luisterbeurt onderworpen. De nummers zijn bekend, ze komen immers van eerder werk van Steven. Deels andere uitvoeringen van songs deels live. Steve is een duizendpoot die veel mooie muziek in even zoveel wisselende bands en/of samenstellingen maakt. Deze klasse druipt er gewoon van af. Drive Home is dus ook weer "gewoon" geslaagd. Niet alles is perfect (de orkestrale uitvoering van THE Raven vind ik minder geslaagd) maar overall dik voldoende.

avatar van vanwijk
Mooi aanvulling, ik had deze nog niet. Op Bospop stonden verschillende tentjes met cd's. Deze daar voor €15,00 gekocht.
Mooie DVD en lekkere Live uitvoeringen van verschillende 'Raven' songs. De uitvoering van Insurgentes vind ik erg mooi.