Piet Veerman - A Winter's Tale (1993)

geen stemmen

Label: Columbia

1. Driving Home for Christmas (4:28)
  2. One upon a Christmas (3:43)
  3. Ticket to Heaven (4:19)
  4. Imagine (3:05)
  5. Please Come Home for Christmas (3:35)
  6. Happy X-mas (4:02)
  7. That's Why I Fell in Love with You (2:40)
  8. A Winter's Tale (4:17)
  9. It Should Be Christmas Every Day (3:34)
  10. The Wonder of Christmas (3:43)
  11. David's Song (3:30)
  12. Last Christmas (4:55)
avatar van Paalhaas
Eén van Piets beste. Hoogtepunten: Driving home for Christmas, Once upon a Christmas, Please come home for Christmas, Happy Christmas, It should be Christmas every day, The wonder of Christmas en natuurlijk de wervelende afsluiter Last Christmas.

Paalhaas schreef:

avatar van VanDeGriend
Ja deze is echt heel goed.

Wat ik met name bijzonder vind, is de buitengwoon indringende maar toch verrassend consistente thematiek in deze hartverwarmende songs.

Hij heeft trouwens ook een monumentaal kerstalbum uitgebracht. Niet te versmaden

Toine Rorije
Beetje jammer dat paalhaas slechts de nummers noemt waarin het expliciet over kerstmis gaat. Nee, doe mij maar de nummers waar hij je vertwijfeld achterlaat en je dan denkt: 'Zou hij het dan tóch over de kerst hebben?'

avatar van musicfriek
Moet iets van 70 jaar geleden zijn?

avatar van Paalhaas
Nee, 40-45 jaar moet genoeg zijn. Herman doelt volgens mij op zijn eerste (legendarische) bandjes The Everly Kosters en The mystic four (die destijds elke week tijdens de dansavonden op de bühne te vinden waren bij de dansschool van Jan 'Spruitje' Buys).

avatar van musicfriek
Oh ja! The Mystic Four! Ik kon er al niet op komen! Ik zoek nog steeds een nummer van ze, kan er even niet opkomen, er zat geloof ik iets van christmas in de titel..

avatar van bloempje24
herman schreef:

avatar van VanDeGriend

VanDeGriend schreef:

Joh!

avatar van bloempje24
Net als het album van de jostiband die ik overweeg in mijn top10 te plaatsen...

avatar van HiLL

Ja deze is echt heel goed.

Ik krijg de indruk dat dit album niet serieus genomen wordt

En die schitterende hoes he...zucht. Piet de man naar mijn hart.

avatar van avdj
HiLL heb geen respect voor artiesten van eigen bodem.

avatar van rudiger
Afgelopen vrijdag was ik bij een begrafenis en werd in de kerk Ticket To Heaven gedraaid van Pietje Veerman .
Nu vind ik de Dire Straits versie al niet zo denderend maar deze slaat alles .