Testament - Live at Eindhoven (1987)

Label: Megaforce

1. Over the Wall (5:38)
  2. Burnt Offerings (4:52)
  3. Do or Die (5:24)
  4. Apocalyptic City (5:54)
  5. Reign of Terror (4:31)
MegaDennis
Deze zou ik toch wel erg graag op cd willen hebben.
Is volgens mij alleen op vinyl uitgebracht.
Ik kan in ieder geval de cd niet vinden.
Ieman die dit met zekerheid kan zeggen?

avatar van AGE-411
klopt de tracklist?
laatste track is na schijnt REIGN OF TERROR

Kan iemand meer vertellen over die track?
Die is blijkbaar nooit verschenen op welke album ooit!

MetalDex
Reign of Terror is een nummer dat Testament nog onder de bandnaam 'Legacy' heeft geschreven (met zanger Steve 'Zetro' Souza, later leadzanger van Exodus). Het is inderdaad niet op een van de twee eerste albums (The Legacy en The New Order) terecht gekomen, maar wel vaker gewoon live gespeeld; het staat bijvoorbeeld ook op de live EP 'Return to the Apocalyptic City'. In 2001 is eindelijk de eerste studio-opname verschenen, op het album 'First Strike Still Deadly', waar alle klassiekers zijn heropgenomen met de line-up destijds, maar de nummers 'Alone in the Dark' en 'Reign of Terror' zijn op dat album niet met Chuck Billy, maar met de originele zanger Zetro opgenomen.
Ik heb dit album zelf niet, maar ik kan me niet voorstellen dat Do or Die (hoe vet dat nummer ook is ) er twee keer op staat en dat het laatste nummer inderdaad Reign of Terror is.

avatar van HammerHead
Aangepast.

Empyrium
Mooie EP, zou trouwens tof zijn als de Vara de archieven zou openen en wat DOA en Aardschokdagen op cd zou uitbrengen daar beide festivals werden opgenomen en uitgezonden.

avatar van AGE-411
Verdorie, ik had dit weekend de kans om dit album op VINYL in uitstekende conditie te kopen voor 4,50€.

Dom dat ik geweest ben om die niet te kopen! Zo'n kans krijg ik nooit meer!

avatar van Dime
"What's up, Eindhoven!"
Alleen al om de hoes zou je deze aanschaffen.
Heerlijke Thrash.

AGE-411 schreef:

Dom dat ik geweest ben om die niet te kopen! Zo'n kans krijg ik nooit meer!

Ik heb hem al sinds de jaren tachtig op vinyl en je gaat het je serieus beklagen dat je deze niet hebt gekocht: dit is zo'n live-plaat waarvan je wenste dat je erbij was geweest...

Het regende toen blijkbaar wat Chuck Billy tot de volgende woorden inspireerde: Eindhove, Fuck the Rain!

Empyrium
In maart wordt het complete optreden uitgebracht op CD!

Inderdaad, Empyrium, en Metalfan.nl zegt hierover:
In 1987 maakte Testament furore op het Dynamo Open Air festival, en ruim 20 jaar na dato gaat dit optreden op cd verschijnen. Het schijfje heet Live at Eindhoven '87, en werd op 8 juni 1987 opgenomen op het Eindhovense festival. Vanaf 14 april moet de cd verkrijgbaar zijn.
Tracklist:
5. Burnt Offerings
6. Alex Skolnick Guitar Solo
7. Over The Wall
8. Do Or Die
09. Curse of the Legion of Death (C.O.T.L.O.D.)
10. Reign of Terror

avatar van exodus
Waanzinnig te gek! Sinds kort wat vollediger op cd, en dat is helemaal te gek natuurlijk!

avatar van B.Robertson
Uitstekende EP met als prijsnummer Reign of Terror, dit keer voorzien van fatsoendelijke hoes.

avatar van Sir Spamalot
Vanavond uit mijn kast gehaald en op de platendraaier gelegd, de oerversie met vijf nummers. Vond ik het debuutalbum van Testament niet zo speciaal, dan ben ik wel verlekkerd op deze EP, kort en krachtig. Soms hoor ik een beetje rommelig samenspel, die drummer kan toch strakker spelen maar het is tenminste 100% sfeervol live. Reign of Terror is een geweldig nummer.

buizen
Empyrium schreef:

Daar zeg jij wat zeg!

Paar jaar geleden was ik eens via Marktplaats in een gehuchtje langs de dijk in Noord-Oost-Groningen beland om daar een aantal Slayer items (1e persing) aan te schaffen voor een tevoren telefonisch overeen gekomen uiterst schappelijke prijs. Dit was een situatie dat ik de items persoonlijk wilde ophalen, niks opsturen. Die jongen wilde er vanaf om een of andere reden.
Had ie deze van Testament er ook tussen zitten en mijn oog viel er op en hij zag dat en hij zei dat ik die er wel gratis bij mocht hebben, "..er staan maar een paar nummers op".
Goed geluimd reed ik huiswaarts.

(Was trouwens in 1987 zelf aanwezig daar op dat parkeerterrein. Wat een tijd.).