Sébastien Tellier - Confection (2013)

Frankrijk
Electronic
Label: Record Makers

1. Adieu (2:50)
  2. Coco (2:51)
  3. L'amour Naissant (3:55)
  4. Adieu Mes Amours (1:47)
  5. Hypnose (4:00)
  6. Waltz (2:20)
  7. Adieu Comme un Jeu (1:06)
  8. Delta Romantica (2:17)
  9. Curiosa (1:15)
  10. L'amour Naissant II (1:22)
  11. Coco et le Labyrinthe (2:52)
  12. L'amour Naissant III (4:33)
  13. Curiosa II (1:05)
  14. Le Delta des Amours (2:16)
avatar van Justinx
Eerste single L'Amour Naissant klinkt alvast erg lekker, wat minder elektronisch. Gaat als nummer weer richting La Ritournelle (als plaat richting Universe gok ik), mede door de drumpartijen van Tony Allen. Wat blijft die man toch heerlijk spelen. De single is overigens het enige nummer op de plaat met zang, de rest is instrumentaal. Ben erg benieuwd.

avatar van hond racisme
Klopt, dit album is zoveel minder elektronisch als normaal verwacht wordt van Tellier, niettemin vind ik het wel lekker, zelfs sensationeel, klinken op sommige nummers. Jammer genoeg blijft het vaag wat vlak, oppervlakkig of vaag naar mijn gevoel. Adieu Mes Amours en Adieu Comme un Jeu zijn prachtige nummers. Ook mooi zijn Coco et le Labyrinthe en Le Delta des Amours.

avatar van ArnoldusK
Matig.
L'Amour Naissant (en de twee kopieën) daarentegen zijn subliem!