The Temptations - Psychedelic Shack (1970)

Soul / R&B
Label: Motown

1. Psychedelic Shack (3:51)
  2. You Make Your Own Heaven and Hell Right Here on Earth (2:47)
  3. Hum Along and Dance (3:54)
  4. Take a Stroll Through Your Mind (8:37)
  5. It's Summer (2:36)
  6. War (3:12)
  7. You Need Love Like I Do (Don't You?) (3:58)
  8. Friendship Train (7:48)
JustaRascal
Hele vette plaat! Vond hem in me vaders kast met platen en alleen de hoes greep me al.

JustaRascal
War! Ugh! What is it good for! Absolutely nothing!

avatar van LeRoi
SUPER BAND. Heb deze plaat niet (wel een verzamel CD) op CD/LP maar vlgs mij hebben ze niet veel slecht materiaal gemaakt.
Kortom, een band die strak in mijn All Time Best Top 10 SOUL staat!

avatar van Reijersen
Typisch zo'n album dat tegen mijn top10 aanschurkt. Vooral nummer 4 is fantastisch.

avatar van kapiteingilo
Hoe meer je er naar luistert, hoe beter die wordt. Ben inderdaad ook weg van het 4de nummer: Take a Stroll Thru Your Mind. Het is een plaat die heel goed de tand des tijds heeft doorstaan. Listen to and post your comments!

avatar van Minneapolis
Leuk album, maar de Jackson 5 versie van Hum Along and Dance (van hun imo beste plaat "Get it together") vind ik stukken beter.

Naast het al veel genoemde Take a Stroll is You Need Love Like I Do mijn favoriet.

avatar van Reijersen
The Temptations begonnen als brave Motown groep, die door een goede combinatie van vocalen hit na hit scoorden. Naarmate het succes vorderde wilde de groep ook meer brengen op muzikaal vlak en ontwikkelde zich meer en meer richting de pychedelische kant. Hiermee werd het alleen maar beter met The Temptations
Psychedelic Shack – wat een explosie aan energie in dit nummer. Hier wordt je toch meteen vrolijk van? Geweldige song die je blijft boeien. De samenzang van the Temptations is trouwens sowieso ongehoord.
You Make Your Own Heaven and Hell Right Here on Earth – de energie blijft er nog even goed in. De groove zit nog steeds goed, al voelt het allemaal iets rustiger aan. De samenhang van stemmen blijft natuurlijk en fantastisch.
Hum Along and Dance – stampt nog even lekker door. Heerlijk die lage bariton in dit nummer. Vind dat altijd wel cool, zoals die stemmen elkaar afwisselen. Goed bij elkaar gezocht.
Take A Stroll Thru Your Mind – één van mijn favorieten op dit album. Dat zit ‘m mede in de opbouw. Zo rustig als het begint houdt je aandacht er bij, je hebt het gevoel door de onderliggende energie dat er iets staat te gebeuren. En dat klopt ook.
It’s Summer – the Temptations gaan hier op de romantische tour. Warme sound terwijl ze je een verhaaltje vertellen.
War – bekend geworden door Edwin Starr, maar eerlijk gezegd vind ik deze versie van The Temptations een stuk beter. Er spreekt zoveel meer energie van uit.
You Need Love Like I Do (Don’t You) – geweldige energie in dit nummer. Stoomt op en rijdt door als een trein
Friendship Train – nu de echte trein. Bestaan veel versies van dit nummer.