Celine Dion - Loved Me Back to Life (2013)

Canada
Label: Columbia

1. Loved Me Back to Life (3:50)
  2. Somebody Loves Somebody (3:44)
  3. Incredible (3:54)

met Ne-Yo

4. Water and a Flame (3:44)
  5. Breakaway (4:38)
  6. Save Your Soul (4:11)
  7. Didn't Know Love (3:37)
  8. Thank You (4:02)
  9. Overjoyed (4:06)

met Stevie Wonder

10. Thankful (3:54)
  11. At Seventeen (4:31)
  12. Always Be Your Girl (4:16)
  13. Unfinished Songs (3:49)
  14. How Do You Keep the Music Playing * (4:22)
  15. Lullaby (Goodnight, My Angel) * (4:19)
beatcluster
Met het door Sia geschreven nummer Loved Me Back to Life laat Céline Dion een moderner geluid van zich horen dan ik gewend was. Ik ben benieuwd naar het album, al heb ik absoluut geen hooggespannen verwachtingen.

avatar van NewYorkCityLight
'Loved Me Back to Life' vind ik eigenlijk best een leuk nummer

avatar van CelineDion'sBoy
Nieuw binnen op nummer 1 in de Nederlandse album top 100! The Queen is back! Het iets progressievere geluid van het vorige Engelstalige album Taking Chances wordt op dit album voortgezet, met hier en daar een aantal verrassende elementen die je niet van Celine zou verwachten als je alleen haar jaren 90 werk kent.

Goede kapper!!

avatar van NewYorkCityLight
'Water and a Flame' is een cover van Daniel Merriweather en Adele . Helaas is deze uitvoering niet zo sterk. Toch een aparte keuze voor een cover.

avatar van Emile93
1,0
Verschrikkelijk album. Alleen Thankful vind ik enigszins te pruimen...

avatar van Rich_B
Wat een goed album van Celine Dion.. Ze doet het toch weer, ben ermee eens dat ze het met dit album over een wat andere boeg heeft gegooid. Aangezien ze niet alle grote uithalen doet, zoals voorheen. Maar moet zeggen dat ik die ook echt helemaal niet mis, zo komt haar stem ook goed tot zijn recht! Pakkende teksten, fijne klanken!

Uitschieters: Incredible, Somebody Loves Somebody, Unfinished Songs, Thankfull en Always Be Your Girl.

avatar van Shelter
Ik heb echt geen goede herinneringen aan oude Celine Dion albums, ik val bij de helft halverwege in slaap. Het is allemaal te braaf en hoewel de dame kan zingen vind ik haar een ronduit saaie stem hebben. Hoe kom ik bij dit album zou je je afvragen....simpel: Piracy!
Ik kocht laatst een MP3 CD en daar stond toevallig 6 nummers op van dit album.
Ik ben positief verrast! Haar versie van Water and a flame is hoewel weinig verschillend van het origineel lekker in het gehoor. De producties zijn erg modern maar passen toch goed bij haar stem.
Ik ga niet stemmen want ken niet het gehele album maar kan wel zeggen dat de plaat de moeite waard is om toch eens te checken, zelfs als je kotsneigingen krijgt bij de gedachte van een heel album Celine

avatar van Style.Girl
Niet haar beste album, maar wel beter dan haar vroegere meuk. Leuk dat ze een iets andere stijl laat horen op dit album.

Leukste nummers zijn Love me back to life, Somebody loves somebody, Incredible, Breakaway, Save your Soul en dat was het dan. De rest is ook leuk, maar middelmatiger. Ik ga het binnenkort nogmaals een kans wagen.