Rowwen Hèze - Blieve Loepe (1990)

Pop / Roots
Label: HKM

1. Limburg (3:07)
  2. Tuba (3:21)
  3. 'n Man & 'n Vrouw (2:58)
  4. Bertje (2:19)
  5. Dansen (3:23)
  6. Blieve Loepe (4:31)
avatar van Darkshines
Mini cd, best sterke nr.s maar de geluidskwaliteit is erg matig.

avatar van S.T.
Het mooiste nummer van Rowwen Heze is en blijft Blieve Loepe.

Geen half werk, dit mini-debuut. De heren hebben meteen laten horen waar ze voor stonden (en nog steeds staan). Blieve Loepe is wat mij betreft een evergreen geworden!

DutchViking
Hier horen we inderdaad al goed wat de mannen in huis hebben. Ondanks de matige geluidskwaliteit een alleraardigst plaatje. Met songs als 'n Man & 'n Vrouw en Limburg ben ik min of meer opgegroeid en ook nu nog mag ik er graag naar luisteren. Blieve Loepe is echter het hoogtepunt van dit al met al vrij aardige plaatje, dat een uitstekende opmaat vormde voor het uitstekende studio-debuut Boem dat een jaar later zou verschijnen.

avatar van Guinness1980
S.T. schreef:
Het mooiste nummer van Rowwen Heze is en blijft Blieve Loepe.

Volledig mee eens!

avatar van rkdev
Guinness1980 schreef:

Volledig mee eens!

En hier nog een !

avatar van De Daniël
Hoorde een aantal keer een prachtig nummer voorbij komen in de korte film Alex in Amsterdam. Ik zat te denken; van wie kan dat nou zijn? Kon het nergens vinden, uiteindelijk gewoon bij google een stukje van de tekst ingetikt. Om precies te zijn 'wat ze niet snappen dat is flauwekul'. En ja hoor, ik kwam uit bij Rowwen Heze. Vond dat eigenlijk nooit echt iets aan, maar door deze film ben ik het wel gaan waarderen. Best fijne muziek dus.

Vroeg een Limburger : wat betekent Blieve Loepe. Blijven lopen : zei hij.

avatar van philtuper
rkdev schreef:

En hier nog een !
Kippenvel tot in de kleine teen en weer terug!

Dit blijft een van de leukste cd's van Rowwen Héze. Deze versie van "Limburg"is zoveel leuker dan die met het metropole-orkest die je steeds weer op de radio hoort.