Ramses Shaffy - Leef! (2013)

Label: Universal

1. Bløf en Ramses Shaffy - Het Eiland (3:58)
  2. Ramses Shaffy - An en Jan (2:44)
  3. The Scene - Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder (3:58)
  4. Herman van Veen - In Zijn Laatste Dagen (3:03)
  5. Alderliefste - Ik Laat Jou Niet voor de Poort (3:13)
  6. Liesbeth List - Ik Denk Over Je Na, Amsterdam (4:18)
  7. De Dijk - 5 Uur (4:08)
  8. Paul de Leeuw - Aan de Andere Kant van de Heuvels (3:21)
  9. Frédérique Spigt - Ik Drink (3:52)
  10. Boudewijn de Groot en Liesbeth List - Pastorale (4:18)
  11. Alex Roeka - Trein Naar het Noorden / Ze Komen Samen Niet Meer Terug (3:05)
  12. Tim Knol - Mens, Durf Te Leven (2:43)
  13. Gerard van Maasakkers - Slaapliedje (2:49)
  14. Fernando Lameirinhas - Mae Mokum (Mama Mokum) (3:10)
  15. JW Roy - 't Is Stil in Amsterdam (4:09)
  16. Trio Bier - Sammy (2:40)
  17. Lucky Fonz III - Laat Me (6:00)
  18. Ramses Shaffy - Eiland van Weleer (2:40)
  19. Frank Boeijen - Ik Drink (4:30)
  20. Gé Reinders en Suzan Seegers - Pastorale (3:09)
  21. De Kift en Vincent van Warmerdam - 5 Uur (2:18)
  22. Stuurbaard Bakkebaard - Shaffy Cantate (3:48)
avatar van vigil
Leuk idee, magere uitvoering.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Veel van die uitvoeringen bestaan al een behoorlijke tijd, toch?

avatar van Twinpeaks
Ik drink en 5 uur zijn in ieder geval al jaren oud.

Beetje vreemd om die dan te gebruiken.Het oeuvre van Shaffy is breed genoeg om andere songs door die artiesten in te laten zingen.

avatar van vigil
Ja daar ging ik ook even de mist in, ik dacht dat het nieuw opgenomen versies waren. Maar bv. die van Bo (en Lies) is bv uit 2003 van een of ander gala.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Die bonustracks zijn ook curieus, is er soms een special edition, waar alleen die op staan?

avatar van brajoapau
brajoapau (sitemanager)
Simon Smith schreef:

Staan toch zo aangegeven hier?

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Ja, én? Dat soort termen kom je wel vaker tegen op cd's, gewoon n reclametruukje.

avatar van meneer
Raar..

' Het Eiland '. Bløf en Shaffy in duet.

Zodra Jacobsen gaat zingen hoor ik alleen Bløf met het ondertussen welbekende geluid van de groep. Gaat Shaffy zingen dan heb ik het gevoel dat hij met een nummer van Bløf mee zingt. Is dat de intensiteit van hoe Bløf het brengt ? Of is het een herhaling van het welbekende geluid van deze band ?

En wat ben ik dan gelukkig als ik dan 'An en Jan' hoor, vertolkt door de Grote Zanger zelf ! Dat is Shaffy ! En de nummers daarna zijn meer 'Shaffy' benaderd.

Beste mannen van Bløf: lang geleden hebben jullie 'Zing - Vecht - Huil ...' echt geweldig gecoverd. Maar jullie zitten nu zo vast in jullie eigen geluid dat 'Het Eiland' niet als Shaffy klinkt. En ik vind dat jammer..

Kom eens los..