Chet O'Keefe - Game Bird (2010)

Roots
Uitgebracht in eigen beheer

1. Ring the Bell (3:31)
  2. Good Friends (4:20)
  3. Ecoline Van (3:42)
  4. Game Bird (4:01)
  5. Some Swedish Men (4:10)
  6. Take Me Down (To the Liquor Store) (2:44)
  7. Petting Zoo (2:29)
  8. Yellow Light Bulb (3:31)
  9. Somewhere North of Here (4:04)
  10. Nashville Star (3:15)
  11. The Ballad of Charles (3:02)
  12. In San Joaquin Valley (Drifter's Lament) (3:06)
kistenkuif
Dit album werd in mijn handen geduwd door mijn platenboer. Ik vertrouw op zijn oordeel en dus heb ik het ongehoord meegenomen. Tot op heden heb ik bepaald geen spijt. Een jonge baardmans met een prettige gruisstem. Het is een beetje oneerlijk om te vergelijken maar liefhebbers van John Prine en Guy Clark zullen hun oren spitsen. Beeldende, verhalende teksten, fijne muzikanten. Later meer. Luister ook een keer!

Hendrik68
Heb ik inmiddels op uw advies gedaan. Al meerdere malen. Het is zeker niet oneerlijk om hem met Prine en Clark te vergelijken, want de overeenkomsten zijn niet van de lucht. Beide grootheden kunnen rustig sterven, want O'Keefe neemt het probleemloos over van beide heren. Ik word ontzettend vrolijk van deze muziek. Niet ingewikkeld, gewoon heerlijk om naar te luisteren op een nazomerdag als deze. Ik drink er nog een op.

kistenkuif
Op het hoesje staat dat het album in 2012 is uitgebracht op klein label Rootsy.nu....foutje MuMe?

avatar van Ducoz
Nee, op mume wordt gewoon de eerste release aangegeven. Dat is dus blijkbaar een eigen release geweest(distrubutie bij lokale shops en concerten, wellicht). Nu alsnog uitgegeven door een labeltje.

avatar van spoelie90
Game Bird | Chet O'Keefe - chetokeefe.bandcamp.com

Zoals hieruit impliciet blijkt, heeft hij het voor het eerst in 2010 zelf uitgebracht.

Alles duidelijk. Merci.

Hendrik68
Jammer, ik was er helemaal van uit gegaan dat het een plaat uit 2013 was. Deze kan nu niet meer meedoen in mijn eindejaarslijstje. Nou ja, het blijft hoe dan ook een heerlijk plaatje.