Avril Lavigne - Avril Lavigne (2013)

Canada
Label: Epic

1. Rock N Roll (3:27)
  2. Here's to Never Growing Up (3:34)
  3. 17 (3:25)
  4. Bitchin' Summer (3:32)
  5. Let Me Go (4:28)

met Chad Kroeger

6. Give You What You Like (3:45)
  7. Bad Girl (2:56)

met Marilyn Manson

8. Hello Kitty (3:18)
  9. You Ain't Seen Nothin' Yet (3:15)
  10. Sippin' on Sunshine (3:31)
  11. Hello Heartache (3:49)
  12. Falling Fast (3:14)
  13. Hush Hush (4:01)
  14. Rock N Roll [Acoustic] * (3:24)
  15. Bad Reputation * (2:42)
  16. How You Remind Me * (4:05)
Mooie cover, maar het irriteert me dat ze door haar marketingteam nog steeds wordt gevormd tot 'rockster' terwijl ze dit al lang niet meer is. Pure popmuziek. Ook vind ik het jammer dat deze self titled is omdat ze op dit moment al lang niet meer is wat ze ooit was. Maar ik geef hem een kans hoor

1,0
Ik vind de cover echt verschrikkelijk juist Here's to Never Growing Up is een beetje een nietszeggend nummer. Toch zal ik dit album gaan beluisteren, puur omdat ik Avril Lavigne erg leuke muziek vond maken ten tijde van Let Go.

Edit: een featuring van Chad Kroeger is natuurlijk wel vreselijk

beatcluster
Let Me Go klinkt erg goed, ik ben aangenaam verrast! Ik had dat zeker niet verwacht na de eerste twee singles.

avatar van Mitsiooh
Ze is nooit echt als ´rockster´ afgebeeld hoor... Het marketingteam heeft wat rock-elementen (het stoere meisje, de tomboy, de emo-rockchick look), of zelf natuurlijk, toegevoegd aan haar, maar ze heeft nooit beweerd dat ze rock muziek maakt. Zowel, dan heeft ze zeker een lesje muziek nodig.

Self-titled is misschien wat gemakzuchtig, maar ik heb 't gevoel dat ze, vooral qua uiterlijk, meer zichzelf is dan voorheen. Dat werd nogal wat 'fake' gezien door roze haarplukken etc.
Here's To Never Growing Up en Rock 'n Roll klinken weer redelijk 13 in een dozijn, maar ze zijn zeker aanstekelijk. De autotune daarentegen is volop aanwezig, wat voor mij wat afbreuk doet.
Maarrrr... (sowieso snap ik de haat tegenover Nickelback nooit, maar goed, zal wel aan mij liggen), Let Me go vind ik een pracht van een plaat. Vocaal laat ze heel wat zien en de stem van Chad past er prima bij. Tot nu toe de beste single van dit album.

Ik ben benieuwd

1,0
Deze laat ik denk ik aan me voorbijgaan, Rock N Roll en Let Me Go vind ik behoorlijk kut. Here's To Never Growing Up is ook niet goed genoeg om mij toch over te halen om dit album te gaan beluisteren. Jammer, want ik vond Avril altijd wel een leuke artieste.

beatcluster
Ik heb het album geluisterd (het is gelekt). Ik kan enkel concluderen dat Here's to Never Growing Up representatief is voor dit album. Niet alleen vanwege de sound maar ook vanwege de tekst. Het album klinkt namelijk nogal onvolwassen: qua tekst, qua melodie, qua productie (dubstep op Hello Kitty?!). Het enige lichtpuntje is Let Me Go, wat ik dan ook echt een leuk nummer vind.
Maar érg jammer dus. Avril heeft namelijk zeker wel talent. Hopelijk laat ze zich van haar betere kanten horen op haar volgende album(s).

avatar van Arrie
Marylin Manson?

Hello kitty is inderdaad echt het dieptepunt in haar carrière. Waar is de avril van the best damn thing?

1,0
Ik heb liever de Avril van Let Go, maar zo zal ze wel nooit meer gaan worden.

avatar van Arrie
Ik bedoelde vooral dat het nogal raar geschreven staat, al verwacht ik inderdaad ook bijzonder weinig van een dergelijke samenwerking. Zal het wel even aanpassen.

Prima Pop album.
Ik denk, voor zover ik recensies gelezen heb, die van Nu.nl nog het het beste in de buurt komt van mijn mening: Avril Lavigne - Avril Lavigne
Avril Lavigne zal nooit qua tekstschrijving ook maar in de buurt komen van een, bijvoorbeeld, Adele of zelfs een Taylor Swift. Maar ze maakt zeer aanstekelijke popmuziek en zal zeker niet onderdoen aan collega artiesten als Katy Perry etc.
Maar er staan ook nog zeer mooie en wat diepergaande nummers op dit album, Let Me Go is een prachtplaat, waar ze vocaal ook nog wat laat zien. Daarnaast zijn Hush Hush en Falling Fast prima popballads.
Je moet er inderdaad van houden, of je kan haar meteen bestempelen als infantiel volwassen kind, maar het luistert allemaal prima weg.
Ik haat persoonlijk Marilyn Manson met z'n enge kop en z'n schreeuw muziek, maar Bad Girl pakt verrassend leuk uit. Hoewel het allemaal wel wat braafjes-stoer klinkt, verrast het nummer toch wel.

Heb de CD net, zal binnenkort een gehele recensie geven over elk nummer ;0

1,0
Bad Girl is wel heel erg zeg

1,0
Ik heb in totaal twee redelijke nummers kunnen ontdekken op dit album. Let Me Go en Hush Hush, en zelfs die nummers zijn niet van een erg hoog niveau. Dit is het slechtste album dat ik dit jaar gehoord heb, en Avril lijkt steeds mindere muziek te gaan maken. Jammer, want ik vond Avril altijd een leuke zangeres.

avatar van Mitsiooh
Jezus, hoeveel berichten heb jij nog nodig om te zeggen dat het een prutalbum is? Eerst zei je dat je 'm niet eens ging beluisteren op basis van drie liedjes, en toch ging je er naar luisteren?
Dwang om negatief te zijn misschien?
En 'slechtste album van dit jaar' is sowieso overdreven. Ik snap de kritiek die mensen op dit album kunnen hebben en waarschijnlijk zullen vooral (alleen) fans het nog echt leuk vinden, maar door veel recensenten is het een prima pop albumpje geworden hoor. Hier en daar nietszeggende nummers, maar zeker aanstekelijk. De ballads zijn daarnaast ook gewoon prima te verteren.
Azijnpisser

1,0
Dus jij wil me gaan verbieden om dit album te beluisteren? Ik vond Let Me Go na 3 luisterbeurten beter worden, en Hush Hush klonk ook prima. Here's to Never Growing Up en Rock N Roll zijn nummers die me niet veel doen, maar waar ik me ook niet erg aan kan ergeren. Daarbij was ik best benieuwd naar wat Avril er van gemaakt had, omdat ik vroeger erg vaak naar haar luisterde.

Als je even tussen mijn stemmen kijkt zie je toch dat dit het slechtste album van het jaar is voor mij, dat jij daar anders over denkt gaat mijn mening echt niet veranderen. Dan kun je mij azijnpisser gaan noemen, maar als ik dit gewoon een kutalbum vind dan ben ik ook niet bang om dat hier te zeggen. Daar is deze site immers voor. En dat veel recensenten dit een prima albumpje vinden zegt mij ook niets, daardoor ga ik het album echt niet beter vinden.

avatar van Anne Maaike
Simpel pop album, deze nieuwe van Avril. Ik volg haar muzikale carrière al een aantal jaren niet meer, de vorige heb ik ook gemist. Dit album kent weinig hoogtepunten, enkel Let Me Go steekt een beetje boven de rest uit. En als we het over een dieptepunt hebben, dan is Hello Kitty dat met recht.

avatar van Lovekellycl
1,5
Na Here's To Never Growing Up en Rock 'n Roll gehoord te hebben had ik geen al te hoge verwachtigen voor het nieuwe album van Mevr Lavigne.
De enige nummers die ik echt wel goed vind zijn Let Me Go, Hush Hush en Give You What You Like.
17, Bitchin Summer, You Ain't Seen Nothin' Yet, Falling Fast, Sippin' On Sunshine en Hello heartache zijn stuk voor stuk 'redelijke' opvullers.
Bad Girl en Hello Kitty zijn ronduit slecht om het dan nog mooi te verwoorden.
Haar vorige album Goodbye Lullaby vond ik nog te pruimen en heb ik nog in huis gehaald, maar dit album laat ik toch maar mooi in de winkel liggen.

avatar van Emile93
Let me go is wel ok. maar daar staat dan weer tegenover dat Bad Girl en Hello Kitty letterlijk VERSCHRIKKELIJK zijn. Sippin' on sunshine is wel een leuk, vrolijk nummer.
Hush Hush vind ik ook een goed nummer. De rest vult het geheel best op. Toch kan het me niet enorm boeien.

Gloeilamp schreef:

'Slechtste album die jij dit jaar beluisterd hebt', dat bedoel je waarschijnlijk. Also je ook maar alle albums die dit jaar zijn uitgebracht heb gehoord en dus dit album als 'de slechtste' kan afschrijven.
Dat je dit album niet goed vind, dat is inderdaad helemaal jouw mening, en ik snap jouw + iedereens kritiek dan ook volkomen. Haar leuk vinden is, voor mij, deels een jeugdsentiment, maar vooral de vrolijke, luchtige (ietwat kinderachtige) lyrics en deuntjes doen het voor mij toch nog. Daarbij laat ze ook nog daadwerkelijk een redelijk schrijfkunst te hebben in haar ballads (Falling Fast, Let Me Go, Hush Hush).
Ik verbood jou helemaal niet om er niet naar te luisteren, ik vond het alleen opvallen dat jij maar berichten bleef posten waarbij de negativiteit ervan af droop, en je zelf al zei dat je het 'aan je voorbij liet gaan'. Je kan ook gerust in één post zeggen wat je er van vindt en niet de een na de andere post plaatsen dat je het zo'n kutalbum vindt.
Mja...

Mitsiooh schreef:

Mja...

Dat bedoel ik ja. En natuurlijk heb ik niet ieder album uit 2013 gehoord, maar dat beweer ik ook nergens. Daarnaast snap ik best dat ik misschien als een zeikerd overkom, maar na Let Me Go en Hush Hush was ik echt benieuwd geworden. 7 jaar geleden was Avril namelijk een van mijn favoriete artiesten. Het laatste album vind ik ook niet goed maar ik was hier toch benieuwd naar geraakt. Misschien omdat ik nog altijd hoop dat ze een album als Let Go zal gaan uitbrengen. Maar dat zal waarschijnlijk niet meer gebeuren.

avatar van sp00kjj
Avril Lavigne blijft goed.

Ondanks alle kritiek ben ik dit toch maar eens goed gaan beluisteren. Toegegeven, niet alle nummers zijn van hoog niveau (vooral Bad Girl niet) maar het meeste materiaal weet me toch wel te boeien. De enorm catchy refreins en de heerlijk nonchalante zang van Avril maken dit tot een album dat ik zeker vaker zal gaan luisteren.

Favoriete nummers zijn Here's to Never Growing Up - ook met een hele leuke clip erbij - en Bitchin' Summer. Absolute dissonant voor mij is Let Me Go, de zang van Avril gaat, maar als Chad Kroeger erbij komt wordt het me echt een beetje teveel. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan zijn stemgeluid, gatverdamme. Hello Kitty vind ik daarentegen wel een hartstikke leuk nummer, al moet ik toegeven dat dat waarschijnlijk alleen maar komt omdat het een nummer van Avril is.

Want ik blijf een zwak hebben voor Avril.