Chase and Status - Brand New Machine (2013)

Dance / Electronic

7. Gangsta Boogie (3:10)

met Knytro

8. Heaven Knows (3:47)

met Elli Ingram

9. Lost & Not Found (4:13)

met Louis M^ttrs

10. Like That (3:58)

met Moko

11. Deeper Devotion (4:36)
  12. Breathing (4:29)

met Bo Saris

13. What Is Right (3:58)

met Nile Rodgers en Abigail Wyles

14. Alive (3:26)

met Jacob Banks

die 'count on me', wat voor slappen brol is da, jong

Sandrosaurus
Zwak heel erg zwak, ze zouden hier mogen stoppen en de titel veranderen naar 'Less Than Nothing'. Een knipoog naar de titel van hun eerste plaat

Na 'No More Idols' gaan ze hier wel erg de mist in. Veel up-tempo zit hier niet in, behalve Machine Gun, wat voor mij dan ook het hoogtepunt is (mede door pusha t)

Sandrosaurus
Machine Gun is inderdaad wat meer up temp zoals ik dit hele album wou of toch 3/4. Maar zelf machine gun klinkt amateuristisch...
Er is geen enkel goed nummer, count on me is zelf het beste zou ik durven zeggen en mss gangsta boogie.

Nadat ze op Pukkelpop in augustus zo vet live waren (weeral) had ik hier toch veel meer van verwacht. 'Heaven knows' hadden ze daar al live gespeeld en ik dacht dat het een uitschieter was, de ballad van het album dus. Niet dus.

avatar van Oepsje
Wat een tegenvaller inderdaad. Tot en met nr. 7 is het eigenlijk nog vrij aangenaam en zitten er zelfs wat toffe nummers tussen maar vanaf Heaven Knows gaat het echt heel snel bergafwaarts. Like That en Deeper Devotion zijn de echte dieptepunten op deze plaat. Jammer jammer..

avatar van Bardt1980
Toch wel grappig detail dat vaderlandse Boris (Idols) de vocalen doet op Breathing.

avatar van 128bpm
1,5
Wat een tegenvaller...

tuktak
Breathing met Bo Saris is dan ook meteen het beste op dit gedrocht van een album.

GCITY050
Ik snap ook niet dat ze 3 platen op 3 verschillende labels hebben uitgebracht. Waarbij dit ongetwijfeld de meeste commerciële is.

avatar van panjoe
Luister net Breathing, omdat die op hun nieuwe mixalbum voor de fabric presents serie terugkomt, en dat is toch wel een uitstekende liquidplaat.

Helaas kan ik tuktak altijd vertrouwen op zijn oordeel en zal de rest van het album mijn tijd niet waard zijn.