Tarentel - The Order of Things (2001)

Label: Neurot

1. Adonai (11:00)
  2. Popol Vuh (6:47)
  3. Untitled (1:17)
  4. Ghosty Head (12:18)
  5. Death in the Mind of the Living (13:58)
  6. Pneuma (2:35)
  7. Blessed|Cursed (8:28)
fastpulseboy
briljante plaat!

JonnieBrasco
Wat is dit voor muziek fastpulseboy? Kun je het omschrijven?

avatar van jurado
enzo is het...fatpulseboy.

Dit moet je gewoon eens proberen het is een soort postrock-ambient-avangarde mooie gitaarmotiefjes muziek.

Andere coole band in het genre is Landing

JonnieBrasco
Zo, een paar keer gehoord. Redelijke plaat. Sommige nummers schieten niet op (zoals Ghosty Head), maar gelukkig staan er briljante momenten op, zoals de tweede helft van Popol Vuh.

avatar van jurado
ephemera is nog mooier..

Hun cd Ghost Weight is ook nóg mooier.

avatar van KampF
Ik had dit ooit gedownload, maar nu pas ontdekt vanavond..
Erg mooi. Een dikke aanrader voor zowel postrock als ambient/drone fans.

4* voor het totaal.
5* voor nummer 5. Wat een briljante trip.

avatar van HiLL
Lekkere donkere, mysterieuze en ietwat zware plaat hier en daar. Mooi voornamelijk door de koptelefoon, een ware trip. Maar toch soms wat te traag en nietszeggend. Maar he een 3,5* krijgt ze zeker!

Prachtige plaat, de laatste studio plaat (Mort aux Vaches dus niet meegerekend) die ik van ze heb gekocht, de latere cds laten lopen te weinig gitaar teveel drones.
Wat kan muziek toch mooi en simpel zijn, post rock maar eigenlijk ook wel vleugjes van Morricone en Bandalamenti.
DIt kan ik altijd opzetten.
De noise is eigenlijk op deze plaat aan het weggaan maar gaat dus nog goed.
De eerste EP van ze en Bone from Satellite zijn me daarom iets dierbaarder.

Sietse
Grootfaas schreef:

Huh?
We Move Through Weather en de EP's Fear of Bridges en Paper White wellicht toch nog eens beluisteren, allemaal nog steeds veel meer post-rock dan iets anders. Pas daarna langzaam de meer experimentele kant die er altijd in te horen was ingedoken, wat ik tevens geen drones zou willen noemen want die komen er maar zeer weinig aan te pas.

Wat mij betreft altijd een toffe band geweest die juist door die continue zoektocht naar nieuwe geluiden zich duidelijk als een van de weinige post-rock bands is blijven ontwikkelen.
Bands zoals Explosions in the Sky, Mogwai, Godspeed You Black Emperor, Mono, Sigur Ros en wat dies meer zei, kunnen daar nog heel veel van leren als je het mij vraagt.

Ben wel benieuwd of ze nog eens samen wat gaan doen of dat alle leden zich bezig blijven houden met hun andere projecten.

Sietse schreef:

Huh?

Fear of Bridges, ja die heb ik ook, die is inderdaad ook prachtig, was ik ff vergeten... Daarnaast zijn de vinyl singles en die Travel In Constant EP ook prachtig, zeker als je ze zelf hebt (-:.

Zal die We move through weather nog een goed aan luisterbeurt onderwerpen. Thx Sietze
En ja Tarentel heb ik heel hoog zitten, sprak die Jeffre ooit 's ten tijde van die Colophon EP maar die was toen erg into the laptop, het ging volgens mij iets minder toen Trevor weg ging. Cheers

Sietse
Jefre Cantu-Ledesma heeft inderdaad ook veel met laptop gedaan, vaak in combinatie met gitaar.
Zijn enkele hele mooie solo releases uitgekomen. Heel divers mannetje.
Ben zelf heel erg benieuwd naar zijn samenwerking met Liz Harris als Raum.

Maar dat Trevor Montgomery is weg gegaan is ook wel een hele lange tijd terug...zit tevens weer wel in Isidore Ducasse samen met Jefre. Hun plaat op Blackest Rainbow vind ik er mooi, en is weer heel erg anders.

Mijn meest favoriete project van Cantu-Ledesma is echter Portraits wat met ongeveer de gehele Bay Area scene is. Hele mooie diepe drones met duidelijke hints naar Indiase ragas.

Sietse schreef:
Zijn enkele hele mooie solo releases uitgekomen. Heel divers mannetje.
Ben zelf heel erg benieuwd naar zijn samenwerking met Liz Harris als Raum.

Lees nu pas jouw reactie Sietse nu ik naar Sybarite luister, loop ff door mijn cd kast heen, draai vrijwel nooit meer cd's alleen vinyl en spotify. Kom ik natuurijk weer die Tarentel ep's tegen.

Ga jouw aanbevelingen eindelijk na 7 jaar ff checken Cheers