The Saturdays - Living for the Weekend (2013)

Label: Fascination

16. Gentleman [The Alias Radio Edit] *
  17. Disco Love [Wideboys Radio Edit] *
  18. Not Giving Up [Jrmx WeLovePop Radio Edit] *
avatar van Emile93
Ik vind het zo typisch. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van dit groepje, maar toch heb ik elke keer weer de behoefte om een nieuw album te beluisteren. Stiekem hoop ik op een verrassing (dat ze zich ontwikkelen tot een soort nieuwe Girls Aloud en alleen maar lekkere nummers gaan maken), maar elke keer blijft die uit. De nummers van The Saturdays sluiten naadloos op elkaar aan. Alleen de singles vallen een beetje op omdat deze ook voor de albumrelease te luisteren waren. Anyway, het is geen slecht album maar is verre van bijzonder. Hopelijk komt de verrassing toch nog een keer op een volgend album...

avatar van xMilennx
Dit groepje lijkt hoe langer hoe commerciëler te worden, waarschijnlijk met de hoop op eindelijk eens een nr. 1 hit in hun thuisland en een internationale doorbraak. In dat eerste zijn ze alvast geslaagd met de single 'What About Us', het tweede kan nog komen.
Ik vind in ieder geval dit album hun minste prestatie tot hier toe. Zo overgeproduceerd! Vanuit eerder werk geloof ik in de capaciteiten van deze dames, maar door bijvoorbeeld het overmatige gebruik van autotune krijg je de indruk dat het om matige zangeressen gaat die deze compensaties nodig hebben. Op zich zijn ongeveer de helft van de liedjes echt nog wel leuk, maar ik had deze groep liever een meer persoonlijke stijl zien ontwikkelen, in mijn ogen kunnen ze veel beter.
De hoes konden ze er trouwens ook niet veel goedkoper laten uitzien