The Temptations - Puzzle People (1969)

Soul / R&B
Label: Motown

1. Hey Jude (3:35)
  2. Don't Let the Joneses Get You Down (4:48)
  3. Message from a Black Man (6:05)
  4. It's Your Thing (3:15)
  5. Little Green Apples (3:49)
  6. You Don't Love Me No More (2:39)
  7. Since I've Lost You (2:46)
  8. Running Away (Ain't Gonna Help You) (2:51)
  9. That's the Way Love Is (3:23)
  10. Slave (7:29)
  11. I Can't Get Next to You [Dub] (2:52)
avatar van Reint
Hele goede psychedelic soul-plaat. Ik moet de voorganger Cloud Nine - waarop de groep samen met producer Norman Whitfield dit genre uitvinden - en opvolger Psychedelic Shack nog beluisteren, dus deze vergelijken kan ik niet. Maar gelukkig staat de volledig plaat op zichzelf.

Met name de psychedelische arrangementen, waarbij soul, Hendrix en 'witte' rock elkaar ontmoeten, van Running Away (Ain't Gonna Help You), Slave, Message from a Black Man, It's Your Thing, en de prachtig gezongen ballad Little Green Apples zijn ijzersterk. Hey Jude kan ermee door, maar had van mij niet gehoeven. Don't Let the Joneses Get You Down en I Can't Get Next to You zijn denk ik de meest toegankelijke en opzwepende dans-nummers, maar daarmee ook het minst experimenteel. En laat het juist die experimentele kant van deze groep zijn die zo interessant is.

Wel opvallend dat deze plaat zo weinig aandacht krijgt hier, terwijl de plaat in principe op één lijn zit met CN en PS, die op deze website een stuk meer berichten en stemmen hebben.

avatar van no xqqq
Dit album is alleen al de moeite waard omdat hier "slave" op staat. Heerlijke track.