Herman van Veen - Goed voor een Glimlach (1971)

Label: Polydor

1. Hallo (0:53)
  2. Helden (3:21)
  3. Ik Kan Je Dromen (5:27)
  4. Enkel & Alleen (4:38)
  5. Struikelaar (1:37)
  6. Na het Journaal (1:08)
  7. Goed voor een Glimlach (5:07)
  8. In de Jaren 60 (2:31)
  9. Probeer Je Te Herinneren (3:02)
  10. Alles Wat Ik Heb (2:05)
  11. Te Gek (4:32)
  12. Hemel (2:32)
  13. Al Was Het (3:14)
  14. Dat Tedere Gevoel (2:49)
  15. Dag (0:44)
Dromerig album, rustig en zweverig. Toch een klasse apart.

Zeker een klasse apart, met name door de opname. Het is alsof je je in een oefenruimte met de band bevind, iets te dicht bij de bas. Toch mooi of juist daarom. Waarom zing Herman tegenwoordig met overdreven veel timbre in zijn stem? Niet nodig. Luister naar wat hij voor 1980 wist te produceren!

Een album met jeugdsentiment voor mij: "Ik kan je dromen" heeft zo'n prachtige tekst..

"Je hebt niets verdiend
En je bent nog niet jarig
Je hebt bijna alles
Toch geef ik je iets
En of ik er ooit
Iets anders voor terug krijg
Dat geeft niet
Ik geef je mijn dromen voor niets"

Een van de mooiste teksten in het Nederlands.

avatar van Bartjeking
coolburnvisible schreef:

I couldn't agree more! Begrijp me niet verkeerd, ik vind Herman nog steeds een erg prettig zangstem hebben en zit volgende maand gewoon eerste rang als hij Carré weer bezoekt; maar zijn jaren 70 platen zijn wat mij betreft een klasse apart. Nog steeds veel timbre, maar oh wat mooi.