Lonely the Brave - Backroads (2013)

1 stem

Label: Hassle

1. Backroads
  2. Deserter
  3. Black Saucers
  4. Hope There's Someone
avatar van Bonk
De mannen in januari op Eurosonic gezien. Daar schreef ik in Gisteren Live het volgende over:

Afgesloten bij Lonely the Brave, een Britse alternatieve rockband in de Spiegel, die ik nog niet kende. Daar was ik erg van onder de indruk. Wat een geweldig optreden. Een zanger met veel kracht en bereik, maar ook instrumentaal en qua podiumpresentatie klopte het helemaal. Heerlijke composities met veel kracht en afwisseling. Wat een power, deed wat aan als de goede mix tussen Biffy Clyro (in goede doen), Deftones en Pearl Jam (hoewel ik namen altijd lastig vind, zij doen geen recht aan deze namen en andersom ook niet). Dus ook wel afwisselend. Wat mij betreft zeker een band om in de gaten te houden, zouden wel eens echt groot kunnen worden.

Op basis daarvan de EP maar eens aangeschaft. Het zijn ook op de plaat gewoon erg goede composities met veel kracht. Als ze dit een album lang weten door te zetten, zal dit een erg fijne band worden. Voor dat album mogen ze wat mij betreft dan nog wel wat verbeteren aan hun productie, die nu wat te dof is, maar goed is het zeker.