Julio Iglesias - Emociones (1978)

Spanje
Label: Columbia

1. Me Olvide de Vivir (4:56)
  2. Voy a Perder La Cabeza Por Tu Amor (4:40)
  3. Spanish Girl (3:33)
  4. Pobre Diablo (2:56)
  5. Quiereme (2:46)
  6. Preguintale (4:57)
  7. Quiereme Mucho (4:08)
  8. Con Una Pinta Asi (3:25)
  9. No Vengo Ni Voy (3:28)
  10. Un Dia Tu, un Dia Yo (3:00)
avatar van FisherKing
0,5
Op een Spaans vakantie-adres dit dagelijks moeten aanhoren. Schande.
Van mijn shrink mag ik er eigenlijk niet meer over praten
0.5*

avatar van starbright boy
FisherKing heeft een verleden vol slechte muzikale herinneringen. Al die "vrienden" heb je toch wel gedumpt he?

avatar van FisherKing
0,5
Uiteraard, duurde eventjes

avatar van Kronos
Het is niet moeilijk een hartgrondige hekel aan deze muziek te krijgen. Als je dit tegen je zin dagelijks moet aanhoren bijvoorbeeld. Of als er beelden bij opkomen van oude dikke zwetende zwijmelende dames die een oogje op deze Spaanse zanger hebben.

Los daarvan is dit best een aangenaam plaatje. Iglesias heeft een mooie zuiderse stem en de muziek is warm en romantisch. Het is er natuurlijk wel helemaal over en dus vanuit artistiek oogpunt erg fout. Maar het klinkt mij dan ook weer zo vertrouwd, dat ik het toch wel kan waarderen.

Zo zomers.

avatar van Madonna
Van huis uit heb ik deze muziek meegekregen. Mijn moeder was een grote fan van Julio.
"Un Dia Tu, un Dia Yo" is een leuk vrolijk liedje. Een deuntje wat lang in je hoofd blijft zitten. "Quiereme Mucho" is een zin die het altijd goed doet op een vakantie in Spanje..hahaha...
Er staan genoeg goede nummers op dit album. De sound is verzorgd.

-3-