Pentagram - Be Forewarned (1994)

Rock / Metal
Label: Peaceville

1. Live Free and Burn (3:08)
  2. Too Late (4:37)
  3. Ask No More (4:07)
  4. The World Will Love Again (5:13)
  5. Vampyre Love (3:41)
  6. Life Blood (7:02)
  7. Wolf's Blood (4:26)
  8. Frustration (3:36)
  9. Bride of Evil (4:34)
  10. Nightmare Gown (2:53)
  11. Petrified (5:54)
  12. A Timeless Heart (2:24)
  13. Be Forewarned (7:14)
avatar van cornucopia
Deze versie van Be Forwarned is echt duister en super! Lekkere retro-doom van een legendarische band...

avatar van Kronos
Retro? Hoe bedoel je cornucopia?

De drie eerste albums van Pentagram zijn alle zeer de moeite. Ook dit album staat weer bol van zware aanstekelijke riffs. Helaas, slechts de tweede maar alweer laatste bij het label Peaceville.

_Lynn_
Wederom een geslaagd Pentagram album met duistere kanten en teksten.

_Lynn_
Een half punt bij. Wolf's Blood en de nummers daarvoor blijven werkelijk fantastisch!

Kronos schreef:
Retro? Hoe bedoel je cornucopia?

Met retro bedoelde ik dat Pentagram oldschool 70's doom maakt in de stijl van Sabbath... Zij hebben het langer vol gehouden en krijgen nu dankzij bijv. Graveyard weer een beetje aandacht. Ze stonden zelfs op Roadburn! Ook in de jaren '90 werden ze vaak aangehaald als grote inspiratiebron voor de stonerbands... M.a.w.: CULTBAND!

avatar van Von Helsing
cornucopia schreef:

Be Forewarded komt oorspronkelijk uit 1972 en is destijds als 7" uitgebracht onder de naam Macabre.

avatar van Kronos
Ja, dit is eigenlijk geen retro te noemen. Pentagram bestaat al van begin jaren 70 en is daar altijd blijven steken.

avatar van cornucopia
Waarom is het dan geen retro?

avatar van Von Helsing
cornucopia schreef:
Waarom is het dan geen retro?

Retro staat voor een nieuw product die is geïnspireerd en naar het verleden wijst. Pentagram is min of meer één van de grondleggers van de doom metal en dus een originele bron.

Nou ja, sorry dan...

_Lynn_
Wat een KILLER toch, die Wolf's Blood!

avatar van music4life
hier toch even het oorspronkelijke garage nummer!!