Magenta - The Twenty Seven Club (2013)

Label: Tigermoth

1. The Lizard King (12:01)
  2. Ladyland Blues (10:45)
  3. Pearl (8:17)
  4. Stoned (11:26)
  5. The Gift (6:59)
  6. The Devil at the Crossroads (14:46)
avatar van Brunniepoo
Ik hoor op deze cd genoeg aardige dingen dus het is erg jammer door dat Christina Booth elk Magenta-nummer hetzelfde klinkt. Voor mij voegt dit album - net als voorganger Chameleon - dan ook helemaal niets toe aan hun oeuvre.

avatar van Svendra
Het verdere oeuvre van Magenta is me onbekend en daar moet ik iets aan doen. Op The Twenty Seven Club staan energieke, melodieuze nummers met puntig gitaarspel in de stijl van Steve Howe. De productie is doordacht, best gladjes misschien maar wel binnen de perken. Overall een fijne luisterplaat. Als eerdere albums nog beter zijn, belooft dat wat.

avatar van Brunniepoo
Het debuut ligt iets meer in de stijl van de jaren 70, seven is wat meer neo. Maar als je niets tegen de zang hebt dan vind je de rest waarschijnlijk ook wel goed.

avatar van vigil
Doet Troy Donockley nog mee?

avatar van Soul Dreamer
Heel veel Yes invloeden op deze CD! Ook een paar "echte" Gilmour gitaarsolo's. Beste Magenta CD die ik ken...Komt vast terug in m'n einde jaars lijst... Oh en Vigil Troy Donockley doet hier dus niet op mee...

avatar van Bonk
Zo enthousiast als Soul Dreamer ben ik niet, maar toch wel een goed album dit. Met de kanttekening dat ik toch nog steeds niet heel enthousiast wordt van de zang een hele cd lang, net als Brunniepoo blijkbaar. Eigenlijk had ik het wel gehad met Magenta na Metamorphosis. Dit is toch weer duidelijk op niveau. De composities zin afwisselend en weet de aandacht goed vast te houden en er gebeurt instrumentaal genoeg leuks. Zou mooi zijn als ik van de stem hetzelfde kon zeggen, Het is niet slecht qua zang, wel wat veel van hetzelfde. Hele behoorlijke plaat.