Tindersticks - Les Salauds (2013)

Score
Label: Lucky Dog

1. Put Your Love in Me (Fade) (2:41)
  2. Opening (3:36)
  3. Marco (0:52)
  4. Elevator (1:51)
  5. Night Time Cigarettes (2:51)
  6. The Yellow Bike (1:03)
  7. Naked Walk (1:38)
  8. Factory / Dave Drive (3:58)
  9. Love on the Stairs (2:31)
  10. Low Life (6:03)
  11. Night Time Woods (2:10)
  12. Night Drive (3:24)
  13. Put Your Love in Me (7:27)
avatar van Ducoz
Hier ben ik benieuwd naar!
Weer een soundtrack voor Claire Denis!

avatar van E-Clect-Eddy
Deze kende is nog niet, maar zo op het eerste gehoor prima wat je zou verwachten als score bij een film. Ik denk pas als je de film ziet in combinatie met de muziek kan je een goede beoordeling maken van of het daar ook naadloos bij aansluit.

Heb ook al Matt Johnson's (The The) scores voor Tony en Hyena gehoord en dit zit daar niet ver van af, ook wat betreft sfeer. Luister dit nu na The Something Rain en eigenlijk gaat het naadloos over in elkaar, alleen mis je de stem en teksten van Stuart. Maar op hun laatste The Waiting Room staan ook diverse nummers die grotendeels instrumentaal zijn. Zou me niets verbazen als er in de toekomst meer scores van Tindersticks komen. Low Life is voorlopig favoriet, zal dit album zeker nog een tweede en derde keer luisteren.