Ivy Green - Ivy Green (1978)

Punk
Label: Warner Bros.

1. I'm Sure We're Gonna Make It (3:27)
  2. Another Sub-culture Going Bad (2:18)
  3. Sex on the Radio (1:57)
  4. Mister, Mister (1:27)
  5. Falling in Love (2:19)
  6. Sue (1:58)
  7. I'm Your Television (3:34)
  8. Why Not Tonight (2:22)
  9. I've Got to Get You (2:38)
  10. Stupid Village (3:41)
  11. Wenda Wild (2:58)
  12. Every Day the Same (2:30)
  13. Hunting (1:14)
  14. I'm Lost (2:08)
  15. Troubles (2:00)
avatar van platedraaier
Tja, Ivy Green, veelal de bekendste punkband van Nederland genoemd. Eigenlijk is dit gewoon een soort Sex Pistols kloon. Ze doen ze eigenlijk gewoon na. Vuile Rock `n roll. Ik ben hier niet echt een fan van. Beetje gemaakt idee. En dat terwijl er in Nederland echt goeie eigen stijl punk is gemaakt. (o.a. Rondos,The Ex waren ook in die tijd actief, maar hadden een echt eigen sound.)

avatar van deedee
Heh platedraaier. Ken je geschiedenis. Deze jongens maakten Zuid Holland al onveilig voor wij van de Sex Pistols gehoord hadden. Ze waren zeer authentiek en waren toevallig daar toen punk uitgevonden werd. Een beetje als de Saints. Altijd hun eigen weg blijven gaan.

GEWELDIGE BAND, met een geweldige plaat/cd
die al niet meer te krijgen is.

De echte Liefhebber van PUNK & gitaarrock
weet deze band goed te plaatsen...ik ben het dus helemaal eens
met deedee, IVY GREEN is een legende in NL,
ook hun concerten rond 1990 waar van een ongekend hoog niveau..
tijdenlang was dit toch de BESTE band van Nederland.

Opmerkelijk is dat in 2008 het groepje VOICST
de IVY GREEN - sound van 1990 nog eens dunnetjes overdoet
op het album "A Tale Of Two Devils uit"

Maar ja wie IVY GREEN gezien heeft weet wel beter.....
Moon Raised (LP, 1987, Megadisc) is het voorbeeld en verslaat
VOICST
IVY GREEN zijn altijd goed geweest in ijzersterke composites
en arrangementen, kortom tijdloze goede liedjes

TIM MULLENS laat weer eens wat van je horen !

avatar van mayhemblik
Wereld band met een zeer eigen geluid, heb hem al heel lang in de kast staan en hij verveeld nooit!!!!!!!!
Maar dat zegt Pornogram eigenlijk ook al, tijdloze liedjes.
En ik heb ze verdomme nooit in den vleze gezien, arme ik toch?
O ja Pornogram je zou eens naar www.fonos.nl moeten gaan daar zijn ze vast nog wel te krijgen, volgens mij voor iets van 19 euro, wel duur maar ze zijn het waard.

avatar van erwinz
Opnieuw uit op een Japans label. Een van de punkklassiekers van eigen bodem en zeker niet minder dan die van de grote Britse broers.

Lees mijn volledige recensie op: De krenten uit de pop: Ivy Green - Ivy Green - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Erwin

avatar van frolunda
Heb deze,één van de eerste punkrock bands in Nederland pas leren kennen bij hun derde (ook prima) album All on the beat uit 1985.Ben vervolgens in omgekeerde volgorde bij dit debuut uit 1978 uitgekomen.Het eerste wat opvalt als ik dit titelloze album van Ivy Green na jaren weer eens uit de kast haal is dat het de tand des tijds prima heeft doorstaan.De plaat klinkt nog steeds opvallend fris,ondanks de wat wankele maar ter gelijkertijd charmante productie,iets waar de snerpende en de soms wat verveeld klinkende zang van Tim Mullens (in de goede zin van het woord) zeker ook een flinke bijdrage aanlevert.Daardoor krijgt de punkachtige rocksound van het viertal uit Hazerswoude-Dorp een kenmerkend eigen geluid wat ook nu nog steeds staat als een huis.
Het enige wat daar een beetje bij achterblijft is de kwaliteit van een gedeelte van de songs,want ze hebben helaas niet niet allemaal het niveau van I'm Sure We're Gonna Make It ,Another Sub-culture Going Bad of I'm Your Television.
Maar ondanks dat minpuntje is deze Ivy Green een sterk en energiek album dat tegelijkertijd een mijlpaal mag worden genoemd in de vaderlandse punkrock geschiedenis.

avatar van cheapnnastynl
Waarom alleen een deel van Ivy Green meeging met het 1980 optreden van Cheap 'n' Nasty in Simplon in Groningen Cheap 'n' Nasty @ Simplon, Groningen 30 August 1980 - bacteria.nl

Ivy Green interview 1978 Pin 1 1978 - bacteria.nl en Pin 2 1978 - bacteria.nl