Wilson Pickett - Don't Knock My Love (1971)

Soul

9. Pledging My Love
  10. Mama Told Me Not to Come
  11. Woman Let Me Be Down Home
avatar van Angelo
Inmiddels alweer bijna vijf jaar overleden, deze fantastische soulzanger. ‘Don’t knock my love’ werd zijn laatste album voor het Atlantic-label en mag wat mij betreft berekend worden tot één van zijn beste albums uit zijn oeuvre (al heeft hij vrijwel alleen maar goede albums gemaakt). Wat dit album voor mij zo bijzonder maakt is dat eigenlijk ieder nummer een andere richting inslaat, terwijl het natuurlijk wel een puur soulalbum blijft. Wilson’s stem is overigens in topvorm en de instrumentatie is op sommige nummers echt retefonkee! Hoogtepunten qua nummers kan ik onmogelijk noemen, het album is één en al hoogtepunt.

avatar van Madjack71
Een vlot, goed gezongen zonder overmatig geschreeuw, album van deze soullegende. De oudere albums van Pickett zijn m.i. te prefereren dan de latere, waarbij hij zijn typerende schreeuw welhaast tot een parodie maakte en de muziek vlakker werd. Op dit Don't knock my love is i.i.g. daar nag geen sprake van.

En ook de laatste plaat bij Atlantic is alweer een (meer dan) goede. Hij heeft bij dat label 9 goede tot uitstekende LP's gemaakt in 7 jaar. Ongelooflijk. En dat ook nog met zo'n prachtstem.