Mystery Jets - Making Dens (2006)

Label: 679

1. You Can't Fool Me Dennis (3:32)
  2. Purple in Prose (3:59)
  3. Soluble in Air (3:10)
  4. The Boy Who Ran Away (2:57)
  5. Summertime Den (1:14)
  6. Horse Drawn Cart (5:00)
  7. Zoo Time (3:59)
  8. Little Bag of Hair (5:41)
  9. Alas Agnes (3:52)
  10. Making Dens (6:48)
Dit zouden de nieuwe Kaisers worden, alweer zo eentje dus Ze komen op london calling, dus kga ze zeker eens bekijken.

twinnyt14
Over een klein maandje staan ze in de Melkweg als voorprogramma van de Arctic Monkeys! Blijkbaar hebben deze mannen erg overtuigd op de afgelopen Noorderslag...ken maar 2 nummers via MTV2 maar ga snel het album bemachtigen!

Ik probeer het al een tijdje met de Mystery Jets, maar eerlijk gezegd pakt het me niet zo. You Can't Fool Me Dennis vind ik zelf een soort van Queen-achtige track, maar dan overgoten met een hip Indie-sausje.

Ze hebben trouwens ook een cover van Pioneers (Bloc Party), maar dat doet me ook niet echt wat...

avatar van dislexie
ik luistert het nu voor eerst. ben niet erg onder de indruk. ik heb het gevoel van dit geluid heb al zo vaak eerder gehoort. beetje een kruizing tussen de Arctic Monkeys en We Are Scientists. Niet erge sterke gelukt kruizing. mischien moet het nog vaker luisteren maar ik denk dat gaat lukken

album is een beetje onevewichtig, maar wat staan er een paar heerlijke nummers op! (1,4,7,8)

you can't fool me dennis !

E
sgeinig, maar deze plaat is voor mij geen blijvertje, bennik bang...maar thumbs up, hele leuke dingen er op gehooord!

avatar van Justinx
Naar aanleiding van het nummer Purple In Prose ben ik toch wat meer gaan opzoeken van deze artiest. Ik vind dit nummer echt zooo goed, dat misschien die andere niet meer het niveau kunnen halen van Purple In Prose. Althans dat gevoel kreeg ik na het beluisteren van You Can't Fool Me Dennis en Umbrellahead (staat niet op dit album). Ga zeker nog even verder zoeken naar nummers van deze band, maar of ze het algemene niveau zullen halen van Purple In Prose, dat moet ik vooralsnog in het midden laten voor nu.

P.S laat iemand even de feature-artiest bij het nummer The Boy Who Ran Away verbeteren . In ieder geval zie ik het volgende:

The Boy Who Ran Away
met http://mfile.akamai.com/9139/asf/stream.wmg.com/wmi/uk/mysteryjets/BoyWhoRanAway_Hi.asx

avatar van Reint
Ik ook. Eens zien of ik dat kan.

(verwijderd)
De leukste Britse popplaat van 2006!