Hooverphonic - Reflection (2013)

Belgiƫ
Label: Sony

1. Amalfi (3:17)
  2. Abc of Apology (3:01)
  3. Ether (2:51)
  4. Radio Silence (3:05)
  5. Bad Weather (2:24)
  6. Boomerang (2:13)
  7. Devil Kind of Girl (2:43)
  8. Single Malt (2:29)
  9. Plasticine (3:07)
  10. Gravity (3:06)
  11. Wait for a While (2:43)
  12. Roadblock (2:31)
  13. Copper (Cu) (2:48)
  14. Erased (2:07)
  15. Clouds (2:42)
  16. Amalfi [Acoustic] * (2:20)
  17. Single Malt [Acoustic] * (2:17)
ze mogen nog mooie composities maken, voor die zangeres heb ik het niet. ze raakt me langs geen kanten. einde verhaal dan eh

Yann Samsa
Ook de composities zijn toch al een tijdje serieus afgezwakt. Doorsnee pop is het geworden. Waar zijn die triphop jaren gebleven. Ik leg nog maar eens de eerste drie platen op, het is er het weertje voor.

Behoorlijk teleurstellend. Vlakke composities, weinig origineel. De vorige cd 'The Night Before' kreeg door minimaal 4 sterke liedjes nog het voordeel van de twijfel, maar nu haak ik af. De engelse uitspraak van Noémie Wolffs doet er ook geen goed aan en gaat zelfs een beetje irriteren. Het idee van 'back to analog' is wat mij betreft mislukt.

avatar van CWTAB
Betere plaat dan de draak die The Night Before was, enigzins compactere/kortere nummers (10 van de 15 nummers zitten onder de 3 minuten)

Het luistert allemaal wel wat makkelijk weg, weinig nummers die uitsteken boven de rest, allemaal niet slecht maar de meeste nummers missen iets (bv in Devil Kind of Girl dat kleine speelse kreetje rond 0.48 is dan weer iets extra, een verademing)

De mannelijke samenzang voegt dan voor mij niet echt iets toch (bv op Radio Silence doet dit het nummer de nek om)

avatar van Mctijn
Vind Gravity wel een fijn nummertje, nog enigszins lurkend op haar beginperiode. Devil Kind of Girl is een aardig popnummertje. Voor de rest hoor ik geen blijvertjes. Neuh, I'm not Mad About You anymore.....

avatar van CWTAB
Amalfi is voor mij wel de parel van dit album...

avatar van Flurk
Pff, wat mis ik Geike...

avatar van evert-jan
de koek is echt helemaal op: dit staat in geen verhouding tot hun eerdere albums, dat ligt niet alleen aan de zangeres, ook de composities laten me volkomen koud! Jammer om zo te moeten eindigen....