Toots & The Maytals - Funky Kingston (1973)

Jamaica
Reggae
Label: Dragon (II)

1. Sit Right Down (4:42)
  2. Pomp and Pride (4:29)
  3. Louie Louie (4:28)
  4. I Can't Believe It (3:29)
  5. Redemption Song (4:12)
  6. Daddy's Home (5:44)
  7. Funky Kingston (4:55)
  8. It Was Written Down (3:40)
  9. Time Tough * (4:24)
  10. In the Dark * (2:49)
  11. Love Is Gonna Let Me Down * (3:17)
  12. Got to Be There * (3:05)
  13. Country Road * (3:25)
  14. Pressure Drop * (3:49)
  15. Sailin' On * (3:35)
De beste album die ooit uit Jamaica is gekomen.

avatar van Oldfart
Het beste weet ik niet; maar wel erg goed; klassieker !

voor 5 euro kan je dit moeilijk laten liggen
roots reggae van de bovenste plank......

avatar van Toon1
Zeker! Dit is toch wel mijn favoriete reggae plaat denk ik (ook al is mijn kennis van het genre beperkt)

avatar van Oldfart
Toots' s stem doet hier denken aan Otis Redding, zo vol soul.
Herzie mijn mening ; even goed als de opvolger 'Reggae Got Soul'.

avatar van T.O.
Ken alleen het titelnummer maar die is wel echt geweldig

Sit Right Down
Pomp and Pride
Louie, Louie
I Can't Believe
Redemption Song
Daddy's Home
Funky Kingston
It Was Written Down

dit is de trackt lijst zoals ik die heb, zou dit niet de originele kunnen zijn? op RYM staat deze toch zo

met als absoluut hoogtepunt Daddy's Home, reggae, close harmony, soul, dat nummer bevat alles!

avatar van jellorum
Langzaam maar zeker richting top van de reggae lijst, niet dat ik er wakker zou van liggen maar toch, deze is tig malen beter dan Two Sevens Clash...

Ik zit trouwens nog altijd in de knoop met de tracklisting, ik zou 'm een 5 geven maar ik heb gewoon teveel andere nummers staan..

Welke is de originele?

Father McKenzie
Oldfart schreef:
Toots' s stem doet hier denken aan Otis Redding, zo vol soul.
Herzie mijn mening ; even goed als de opvolger 'Reggae Got Soul'.

Dit is een topalbum, zoveel is zeker, niet aan twijfelen!

Ik zie inderdaad meerdere track listings voor deze album. Helemaal bovenin genoemde is wat ik heb en wat op Amazon wordt gemeld. Maar toen liep ik vorige week een LP-zaak binnen en zag ik weer een andere.

Misschien zijn er meerdere versies geweest...

Goed album, overtreft het meeste werk van Bob Marley & The Wailers.

avatar van jellorum
Weet nu eigenlijk iemand hoe ie eerst is uitgekomen...?

De tracklijst zoals ik die op cd heb en hierboven reeds aangegeven verdient de volle mep!

avatar van Oldfart
Jellorum; Ik heb de lp versie uit '73 thuis staan, zal binnenkort je brandende vraag trachten te beantwoorden.

avatar van jellorum
Mijn tracklijst blijkt van de originele lp uit '73 te komen van het Dragon-label.
De tracklijst hierboven komt van het Mango-label uit '75.

avatar van hpdewin
Na Can's Flow Motion met nummers als 'Laugh Till You Cry' ben ik me meer in raggae gaan verdiepen. Lekker album is dit!!

Welke albums zijn er nog aan te raden die in de buurt komen van dit en het bovenstaande?

avatar van vork666
Heb de oude editie even als toevoeging naar de crew gestuurd, het is niet echt handig als er hier twee albumdiscussies door elkaar zouden lopen. De tracklist zoals die hier staat is die van de nieuwere editie op het Mango-label.
De Mango-versie is in ieder geval een fijn album Time Tough en Funky Kingston zijn (inderdaad) erg funky, Love Is Gonna Let Me Down is een mooi, wat rustiger nummer en Country Road is een heerlijk luchtige cover van het nogal sentimentele origineel van John Denver.

avatar van vork666
Hmm, blijkbaar is het de bedoeling dat de twee albums hier toch onder één pagina terechtkomen. De tracklist van de oude editie is zoals door Jellorum gepost, die van de nieuwe Mango-editie is als volgt (voor als de correctie doorgevoerd wordt:)
Time Tough
Pressure Drop
Sailin' On

jellorum schreef:

Welke is de originele?

Dat je m beter vindt kan natuurlijk maar tig keer beter? Two sevens clash is 1 van de beste reggae platen (er zijn veel hele goede reggae platen trouwens), vind ik weer beter dan deze, deze is ook erg schoon