Pearl Jam - Mansfield, Massachusetts - July 11th 2003 (2003)

Label: Epic

1. Long Road (6:18)
  2. Of the Girl (5:41)
  3. Sometimes (2:47)
  4. Off He Goes (5:44)
  5. All Those Yesterdays (4:53)
  6. Drifting (2:33)
  7. Thin Air (3:54)
  8. Sleight of Hand (4:43)
  9. Footsteps (5:32)
  10. All Or None (5:28)
  11. Parting Ways (4:42)
  12. Indifference (5:08)
  13. Can't Keep (4:17)
  14. Breakerfall (2:33)
  15. Brain of J (2:34)
  16. Spin the Black Circle (2:55)
  17. Ghost (3:05)
  18. Green Disease (2:44)
  19. Tremor Christ (4:16)
  20. Given to Fly (4:36)
  21. Nothing as It Seems (5:31)
  22. Cropduster (4:46)
  39. Black (8:32)
  40. Jeremy (5:37)
  41. Encore Break (3:16)
  42. Arc
  43. I Believe in Miracles (3:10)
  44. Know Your Rights (4:27)
  45. Fortunate Son (3:51)
  46. Rockin' in the Free World (6:19)
  47. One Note (0:49)
  48. Encore Break (1:18)
  49. Yellow Ledbetter (6:17)
avatar van Amongvedder
Vooral gekocht voor de covers op dat moment. Lekkere nrs.

avatar van mathias
en toch slechts 3*?

48 nrs??? op 1 avond

CCDevlin schreef:
48 nrs??? op 1 avond

Deze show is onderdeel van dat projectje waar ik eerder over sprak: Hun complete tour-repertoire (zonder enig nummer herhaald) in drie shows in Mansfield.

Omdat ze tijd tekort kwamen hebben ze bij deze show een extra accoustische set gespeeld vóór het voorprogramma (Sleater Kinney).

ok dan ..... dus er zijn 3 shows in mansfield hmmm welke cd winkels heeft ze allemaal

avatar van Tribal Gathering
Alweer een erg goed concert van Eddie Vedder en zijn mannen.

CD 1 is een akoestisch voorafje. Daarna kwam Sleater Kinney als voorprogramma (Dat wordt ons gelukkig bespaard.) CD 2 en 3 is dan het gewone concert van Pearl Jam. Helaas mag tijdens de toegift die "zangeres" van Sleater Kinney meezingen met Fortunate Son en Rockin' in the Free World. Ik heb zelden zulk vals gekrijs gehoord. Dat is gelijk ook het enige smetje op de cd.

Als ik mijn eerdere reacties hier teruglees moet ik een beetje om mezelf lachen. Een liergierig mannetje dat op het punt stond van het ontdekken van de vele schatten die PJ te bieden heeft. Zijn beeld van hoe een band normaal gesproken te werk gaat in marketing en CD releases is compleet verstoord geraakt door toedoen van Pearl Jam.

Nu ben ik nog niet eens halverwege maar de schat smaakt goed.

Inmiddels heb ik deze 3 CD's al een tijdje in huis en luister er regelmatig naar.

CD 1 met 12 rustige PJ nummers is werkelijk een klomp goud voor PJ fans vind ik. Simpelweg een must have, alleen al vanwege CD 1.

Want daar is werkelijk geen slecht nummer op te vinden. En de uitvoering is zeer sfeervol. Mijn favourieten op deze eerste deels akoestische CD zijn:

- Of the girl
mooi uitgevoerd heerlijke gitaar aan het begin, subliem.
- Off he goes
geweldig nummer en zeer goede uitvoering hier
- All those yesterdays
heerlijk stemgeluid van Vedder in dit nummer, wat een sfeer
- Thin Air
vocaal perfect, muziek erg lekker... gewoon een heerlijk nummer
- Sleight of hand
pfff als we het over sfeer hebben, mondje dicht gewoon en luisteren
- All or none
WAT EEN SOLO van McCready,, om bij weg te smelten. Bovendien is dit in mijn geval zo'n nummer waar je volledig jezelf in terugkent dus dat is alleen maar een meerwaarde
- Parting Ways
wederom een melancholie die maar weinig rockbands weten te kweken hoor, subliem deze uitvoering, live nog wel
- Indifference
heel gevoellig vind ik deze en vocaal ook erg sterk

Van de andere 2 CD's kan ik alleen maar zeggen dat voor mij Black er absoluut uitspringt. Wat me opvalt is dat je op pearljam.com op het forum bijna niemand over deze uitvoering hoort. Ik begrijp dat niet want de versies die ze dan zelf opgeven zijn vaak stukken minder maar dat is smaak misschien.

Persoonlijk vind ik dit qua opnamekwaliteit een van de beste live-albums van Pearl Jam die ik tot nogtoe gehoord heb. Niet alleen een wereld van verschil met de bootlegs uit 2000, maar mijn inziens zelfs beter dan de 'Live at the Gorge'-box.
De akoestische eerste cd is inderdaad een pareltje. De 3 cd's geven een echt live-gevoel en het is duidelijk dat PJ een waanzinnig leuke avond beleefde. Het enthousiasme spuit in je oren!

avatar van Joy4ever
Het enige punt van kritiek is dat Pearl Jam iets teveel hooi op zijn vork heeft genomen door zoveel songs ten gehore te brengen. Het gevolg is dat Eddie halverwege erg vermoeid overkomt hetgeen ten koste gaat van de zang. Desondanks een topalbum met de mooiste versie van Long Road, echt waanzinnig!!

Lukk0
Het einde is inderdaad niet echt geweldig, door de zang van Eddie Vedder, maar vooral door die band (zangeres) die er bij staat die een verschrikkelijke bijdrage levert aan Rockin' In The Free World. Daarom maar 4*, hoewel de eerste twee cd's wel erg goed zijn.

Paulusss
Geweldig live album (of 'bootleg'). Leuk die akoestische set op cd 1, opgenomen nog voor het voorprogamma. Fantastische Long Road inderdaad.