The Tragically Hip - Up to Here (1989)

Canada
Label: MCA

1. Blow at High Dough (4:37)
  2. I'll Believe in You Or I'll Be Leaving You Tonight (4:04)
  3. New Orleans Is Sinking (4:17)
  4. 38 Years Old (4:20)
  5. She Didn't Know (3:33)
  6. Boots Or Hearts (3:44)
  7. Everytime You Go (3:21)
  8. When the Weight Comes Down (4:44)
  9. Trickle Down (3:11)
  10. Another Midnight (3:56)
  11. Opiated (3:42)
avatar van beaster1256
sterke plaat van the hip

avatar van dj maus
Geen enkel zwak nummer en flink wat vaart op deze goed geproduceerde plaat. Mijn favoriet van deze band. Vind de B-kant nog wat sterker dan de A-kant.

Heerlijke plaat van de Hip ,waarin alle voorbeelden terugkomen.Van CCR tot en met onze eigen Golden Earring.Alle nummers zijn prijs met als uitschieter het immer gespeelde New Orleans is Sinking en het wonderschone verhaal van 38 Years Old.Hulde! En er zou nog meer moois volgen.

inzekerezin
The Hip gaat hier de goede kant op, maar zou hierna alleen maar groeien. Voor de liefhebber zeker een goed album.

avatar van EttaJamesBrown
Dit was en is de mooiste van de mannen. Live onovertroffen, zeker in die begindagen. De Canadese REM.

En ja, het profetische New Orleans maakt het helemaal af.

avatar van EttaJamesBrown
Dit staat als een Canadese huis. Gordon toen nog een jonge hond, nu een gebroken man.
De wereld is oneerlijk. Tot hier toe.

avatar van LucM
Inderdaad een uitstekend album waarin de invloeden van R.E.M. aanwezig zijn maar ook ietsje bluesy. Gedreven songs met veel vaart die per luisterbeurt beter worden.
Van deze band bezit ik ook de 3 daaropvolgende albums die ik eveneens prima vind, de overige zal ik ook eens beluisteren.