The Animen - Hi! (2013)

Zwitserland
Label: Grooveattack

1. Harder Than Stone (3:12)
  2. Alice in My Life (2:47)
  3. The Road Taken (2:55)
  4. Down in Oslo (3:24)
  5. The French Letter (4:19)
  6. My Pretty Ballerina (3:50)
  7. Portrait of an Artist (2:36)
  8. Not a Single Time (2:42)
  9. Another Grey Crime (3:21)
  10. Shake (On the Tabletops) (2:32)
  11. A 16 Smokin' Gun (3:05)
Maartenn (crew)
Een plaat met een dergelijk briljante hoes verdient het natuurlijk om toegevoegd te worden.
Ook beschikbaar op luisterpaal.

Al een paar keer beluisterd en niet onaardig moet ik zeggen.

Maartenn (crew)
Genoeg geluisterd en een stem waard. Op zich is deze band niets nieuws onder zon, maar gewoon een leuke uitbreiding in het Indie genre.

Maartenn schreef:

Ik quoteer mezelf maar bij een gebrek aan reacties.

Halfje erbij! Dit is een uitstekende plaat!

Maartenn (crew)
Eervolle vermelding op mijn jaarlijst voor beste nieuwe band van 2013. Deze plaat blijft geweldig en heb ik a gelukkig afgelopen week kunnen scoren op vinyl bij Plato . Hij blijft voorlopig op de speler liggen denk ik!

Maartenn (crew)
Als enige poster bij deze plaat moet ik de eer hoog houden - daarom ook verzoek aan iedereen om hier geen berichten te plaatsen en al helemaal niet als deze iets met dit album te maken hebben - en daarom wil ik aankondigen dat deze band over twee weken live te zien is op het Tweetakt festival in Utrecht voor maar liefst 5 euro. Ik heb in ieder geval al kaartjes.

Maartenn (crew)
Ik ga mijn posts later bundelen tot een boek met de titel: die band die ik al kende toen iedereen ze nog niet gaaf vond. Dat zal jullie barbaren leren.

Vandaag weer eens opgezet in voorbereiding op hun aanwezigheid op de Zwarte Cross en man, man, wat blijft deze plaat staan als een huis. Nummers als Down in Oslo en Not a Single Time zijn inmiddels al regelrechte klassiekers geworden en de stem van Theo Wyser gaat ook nog steeds niet vervelen.

Verhoogd naar 4,5*

Ik kende deze band in zijn geheel niet maar stond bij mijn suggesties toen ik een clipje bekeek op YouTube. Dat was een hele goed tip. Heerlijk aanstekelijk en echt goede vocalen. Gelijk dit album maar besteld.

hurricane76 schreef:

Mocht het bevallen: een tweede plaat is ook recent uitgebracht. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

Maartenn (crew)
Is de hoes een gevalletje plagiaat?

avatar van hendri
Gezien in het voorprogramma van Mozes and the Firstborn in Hengelo. Cdtje gekocht en er vandaag maar weer eens ingegooid. Erg lekker album!

4 sterren.

avatar van hendri
Maartenn schreef:

Afgelopen maart is er wederom een nieuw album uitgebracht zie ik zojuist.

hendri schreef:

Afgelopen maart is er wederom een nieuw album uitgebracht zie ik zojuist.
Holy shit!! Thanks voor de tip!