Hula - Murmur (1984)

Label: RED

1. Ghost Rattle (4:00)
  2. Invisible (4:34)
  3. Delirium (3:40)
  4. Pleasure Hates Language (3:44)
  5. Tear Up (4:53)
  6. Hour by Hour (3:04)
  7. Jump the Gun (3:47)
  8. Red Mirror (3:31)
  9. Cold Kiss (4:42)
dix
Is er iemand die dit audio-wonder kent?

Hula was fantastisch, maar hebben het helaas nooit weten waar te maken. Generatiegenoten als Cabaret Voltaire en Clock DVA hadden de wind mee waar Hula vastliep, en dat is tot op de dag van vandaag doodzonde.

Hula's beste plaat 'Voice' mis ik hier overigens.

ja, Geweldige band.
Begin jaren tachtig een prachtig concert van ze in utrecht gezien. Werkten toen met geluidscollages en film.
Weet iemand of deze plaat ooit op cd verschenen is??

ha, een Hula - kenner, welkom bij de club van 2

Ik heb Murmur nooit op CD getroffen, wel is er een verzamelCD van Hula te vinden waar een aantal nummers van Murmur op terug te vinden zijn.

Hierbij het derde lid

Heb nooit CD's van Hula gezien, maar heb er ook nooit naar gezocht, aangezien ik bijna alles van ze op vinyl heb. Het live-concert in Paradiso in 1985 is destijds door de VPRO uitgezonden (en waarmee mijn kennismaking met een Hula een feit was) en is ook op LP verschenen en zo te zien in 2002 nog eens herhaald door de VPRO.

dix
Ik heb dat concert van Hula vanavond beluisterd. Geweldige boze mannen funk ...
Dit hebben die jongens van The Chemical brothers ook vast wel eens horen passeren.

avatar van Oldfart
Is er iemand die dit audio-wonder kent?

Ja, net gedraaid ( op vinyl natuurlijk)

dix
... en, tand des tijds doorstaan ?

avatar van frolunda
Heb ze nog eens ooit gezien op Pandora's music box,best goed,vond wel iets weghebben van Cabaret voltaire maar dan meer rock gericht terwijl die band meer de dansvloer opzocht.Al moet ik erbij zeggen dat Hula ook wel swingde.Murmur was in ieder geval alleraardigst al ben ik de cassette waar ie op stond allang kwijt.Ik heb nog wel ergens de ep Walk on Stalks of Shattered Glass op vinyl liggen.Toch eens gaan zoeken.

dix
Anno 2019 is dit natuurlijk een weergaloos anachronisme, maar ik kan niet anders: eindelijk is Murmur op CD uitgebracht