Rare Earth - In Concert (1971)

Soul
Label: Rare Earth

1. I Just Want to Celebrate (4:43)
  2. Hey Big Brother (7:26)
  3. Born to Wander (4:24)
  4. Get Ready (23:34)
  5. What'd I Say (6:30)
  6. Thoughts (10:47)
  7. (I Know) I'm Losing You (14:04)
  8. Nice to Be with You (2:23)
avatar van Tromop
Uiteraard is het nummer Get Ready in de live-uitvoering erg goed maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan I Know I'm Losing You gewoon snoeihard draaien en genieten.

avatar van VanDeGriend
Zeer fraaie en buitengewoon sfeervolle registratie van een Rare Earth concert. Inclusief een historisch moment waarop een announcer probeert bezoekers weg te krijgen van de plassen vanwege het electrocutiegevaar. De band weet op dat moment niets anders te verzinnen dan maar een een gouden groove in te zetten. Prachtig.

Get Ready is uiteraard niet te versmaden maar alle nummers zijn prima. De opname is zeer puur. Met je ogen dicht (en ok...een biertje of wat helpt) en een beetje voorstellingsvermogen waan je je erbij. Bij dat prachtige concert uit ...1971 !

Lieve mensen...probeer deze cd uit !

avatar van Hans Brouwer
VanDeGriend schreef:
Lieve mensen...probeer deze cd uit !
Beste VanDeGriend, ik heb deze cd, na het lezen van je bericht, gisterenavond geleend uit de bibliotheek. Het is inderdaad een heel prima cd. Bedankt voor de tip!

avatar van musicfreak1960
Waanzinnige goede live plaat, altijd een van mijn favourite live platen ooit, De versie van Get Ready is niet te versmaden, maar ook I know I'm losing is is zo mooi

en dan het studionummertje Nice to be you, zo lieflijk vergeleken bij het live geweld

wijsneus
Ook voor mij één van de favoriete live-albums aller tijden; welke band stopt er zo'n mooie mix van funk/rock/soul in z'n muziek !

Man, dit swingt en groovt en ik kan werkelijk mijn voeten niet stil houden tijdens het afspelen; ik zit constant mee te drummen of bassen.

Thoughts en I Know I'm Losing You zijn de toppers onder de toppers.

rico24
Heerlijk live album. Ik draai deze van vinyl en klinkt erg lekker.
Echt op en top Rare Earth

Ik probeer al jaren de CD of LP te bemachtigen van Rare Earth in Concert,met de hoes in vorm van een rugzak (pukkel) iemand enig idee waar die eventueel nog te krijgen is.

Zephyr
Deze fantastische live-classic net nog gedraaid, en omdat ik een bericht wilde gaan plaatsen, zie ik nu pas de reactie van vaklab.

Op Discogs staat i.i.g. de versie te koop die ik in bezit heb. De prijzen lijken me heel schappelijk.

Net als bij mf1960 is dit één van mijn favoriete live-albums; misschien wel dé favoriet. Geen enkel slecht nummer op te bekennen, alhoewel Born To Wander me soms een weinig te melig is. Maar een kniesoor die daar op let. Want dit album swingt, rockt en grooved er danig op los.

Favorieten aanwijzen is bijna onmogelijk, maar als het moet, ga ik voor I Know I'm Losing You. Fenomenaal nummer. Ach, waarom zou ik eigenlijk kiezen. Er valt zoveel te genieten op deze dubbelaar.

Feest!

Als tiener deze plaat aangeschaft en veel gedraaid. In de tienerjaren probeerde ik zoveel mogelijk verschillende muziek te kopen, zeker van de 'grote' groepen. Aangezien ik weinig geld had was het vaak behelpen met tweedehands platen en juist niet de meest populaire platen van bepaalde groepen kopen. Achteraf heb ik daardoor een zeer interessante collectie opgebouwd, zonder daar bewust mee bezig te zijn. Deze dubbel lp heb ik veel gedraaid, heerlijk om die lange nummers te beluisteren met die heerlijke jaren 70 solo's (ieder keurig om de beurt). Get Ready is natuurlijk prachtig, zeker live, maar ook Thoughts en I know I'm losing you mogen er zijn.
Heerlijk jeugdsentiment. Later ook nog een nadere plaat aangeschaft 'Mo' , ook interessant. De band is na de jaren 70 totaal uit zicht geraakt, geen idee wat er verder mee gebeurd is, maar hun erfenis mag er zijn.

avatar van Knoracle
Een paar dagen geleden deze live dubbelaar op vinyl gekocht voor €3. Ben zelf uit 1968, de naam Rare Earth zei me in de verte iets maar zag er een nummer van dik 23 minuten opstaan en dacht dat moet dus wel goed zijn. Thuis Get Ready op de draaitafel gelegd en die is er nog niet weer afgeweest: wat een groove en soleergeweld ! Heb er een favoriete elpee bij !

avatar van gastheerg
Als ik met 25 live albums naar een eiland (graag wel een beetje warm) wordt verbannen dan zit deze er zeker bij.

Een heel kant Get Ready is idd heerlijk maar hoe ze met I Just Want to Celebrate uit de blokken gaan? Smullen.
(I Know) I'm Losing You is ,'n favoriet en Thoughts blijft wonderschoon.

Voor mij een album met een behoorlijk houdbaarheid want ieder jaar draai ik dit wel.