Cabaret Voltaire - The Conversation (1994)

Electronic
Label: Apollo

1. Exterminating Angel (Intro) (5:46)
  2. Brutal But Clean (11:02)
  3. The Message (8:17)
  4. Let's Start (8:02)
  5. Night Rider (9:55)
  6. I Think (8:53)
  7. The Heat (7:57)
  8. Harmonic Parallel (10:29)
  9. Project80 (53:09)
  10. Exterminating Angel (Outro) (7:57)
avatar van VanDeGriend
Wat een bijzondere plaat blijft dit. Vanaf de eerste ijzige electroklanken van Exterminating Angel neemt CV je mee op een bijzondere muzikale reis die tot het einde toe blijft fascineren. Discs twee wordt bijna volledig in beslag genomen door het 53 minuten durende Project80. Bijzonder en, as always met CV, trendsettend.

wijsneus
Inderdaad een fijne CD, maar de 2 voorgangers zijn nog een stukkie beter. Hier vind ik in sommige nummers de BPM ( Beats Per Minute ) net even te meedogenloos worden.
Maar voor de liefhebbers van Richard Kirk is er ook nog zijn solo-CD Virtual State ( top ! ), Closed Circuit van Electronic Eye, en diverse Sandoz - CD's. Aanraders !

wijsneus schreef:

Deze weer eens uit het rek gehaald, maar deze keer valt ie toch nog net weer even beter.
Vooral Project 80 is een heerlijke ga-liggen-en-onderga-een-53 minuten-durende-trip-track van hoog niveau.
De BPM zijn nu geen storende, maar een pulserende factor.
Naar 4,5 ** opgewaardeerd.

Aquila
Het beste dat CV heeft gemaakt!

avatar van dix
dix
Aquila schreef:
Het beste dat CV heeft gemaakt!

Nou dat weet ik niet ... maar ik heb 'm laatst weer eens opgehad, en inderdaad hoort ie zeker bij de voorhoede. Alleen is het wel een erg langdradige conversation.

dix schreef:

Alleen is het wel een erg langdradige conversation.

Maar je hoeft um toch niet helemaal te draaien ?

Gewoon 1 CD per luisterbeurt, want alle 2 achter elkaar wordt mij ook wat gortig.

En bovendien : op CD 2 staan maar 2 nummers hoor !

dix schreef:

Ik eigenlijk ook niet, maar het was even tijd voor een stevig statement. Ik luister de laatste weken weinig afwisselend en heel veel albums van dezelfde bands (een tijdje Wire, toen Depeche Mode, toen Stereolab en nu Cabaret Voltaire) en heb nu behoefte om wat mijlpaaltjes te slaan over beste albums, beste songs en zo. Wat me vooral opvalt is dat CV na een wat minder periode in de jaren 80 in de jaren 90 weer heel vitaal en up-to-dat klonk. Het werk eind jaren 70/begin jaren 80 (Voice of America/Red Mecca zeg maar) vind ik ook geweldig.

Aquila schreef:
Wat me vooral opvalt is dat CV na een wat minder periode in de jaren 80 in de jaren 90 weer heel vitaal en up-to-date klonk.

Helemaal mee eens; het werk uit 90-er jaren is veel tijdlozer vind ik.

Uit 1991 heb ik ook nog ergens Percussion Force; helaas weet ik niet hoe albums toe te voegen , anders had ik dat allang gedaan.
Iemand die dat (mini)album heeft ?

wijsneus schreef:

Misschien is dit wat voor je? Er is altijd wel iemand die hem er voor je op wil zetten.
De Site >> Algemeen >> Toevoeghulp

avatar van raymondkeuters

raymondkeuters schreef:
Helaas tijdje geleden verkocht. Heb ik nu spijt van.... maar weer eens op zoek!

Sterkte! Zal niet meevallen denk ik.

avatar van Collect Call
raymondkeuters schreef:
Helaas tijdje geleden verkocht. Heb ik nu spijt van.... maar weer eens op zoek!

op discogs vind je er zat

avatar van Wim Derksen
wijsneus schreef:
welke 2 voorgangers bedoel je?