Dionne Warwick - Heartbreaker (1982)

Label: Arista

1. Heartbreaker (4:18)
  2. It Makes No Difference (4:27)
  3. Yours (5:08)
  4. Take the Short Way Home (3:55)
  5. Misunderstood (4:10)
  6. All the Love in the World (3:32)
  7. I Can't See Anything (But You) (3:32)
  8. Just One More Night (3:53)
  9. You Are My Love (3:44)
  10. Our Day Will Come (3:48)
avatar van musicfriek
Deze zangeres draait al heel wat jaartjes mee. Vooral in de jaren 60 heeft ze prachtige klassiekers gemaakt zoals: Do You Know the Way to San Jose?, Anyone Who Had a Heart en Walk on By. Het waren nummers geschreven van de hand van Burt Bacharach. Dat zegt genoeg lijkt me...

Dit album was een commercieel uitstapje en werd er samen gewerkt met de Bee Gees, wat ook duidelijk terug te horen is in bv. het nummer Heartbreaker.

avatar van Kos
Kos
Idd een goede zangeres, met een iets te zoet repetoire .

Walk on By is wel erg mooi en Heartbreaker wel aardig op een soort skyradio, onderuit liggen, theedrink manier.

avatar van musicfriek
Hahaha, kan ik je wel gelijk in geven... Het nummer is niet bepaald een hoogvlieger, maar het luistert lekker weg bij een kop thee...

avatar van FunkStar
Mijn absolute favoriet is Take The Short Way Home, de 3e single van het album.

avatar van reptile71
De Bee Gees liggen er zo dik bovenop dat ik er vandaag pas achter kom dat Heartbreaker een nummer is van Dionne Warwick. Zingt ze werkelijk ook mee in dat nummer dan, vraag je je af...

avatar van evert-jan
luistert heerlijk weg. De invloed van de brothers Gibb is grot, maar niet vervelend, wel leuk!
het album luistert heerlijk weg, ze heeft een zeer prettige stem, al is Haertbreaker wel een echte 'skyradio' plaat geworden.
Heartbreaker is geschreven door de Bee gees, maar wie is verantwoordelijk voor de rest van de songs?

Alleen Heartbreaker is de moeite waard; de rest middelmatig.

avatar van Poles Apart
'All the Love in the World' is toch ook een puike track, met die typische Brothers Gibb sound?

avatar van Poeha
Zeker weten, evenals het titelnummer, maar Take the Short Way Home is een zojuist ontdekte prachttrack. Heerlijk toch die Gibb-producties.

avatar van Bartjeking
Ik had ook liever gehad dat ze die prachtige stem anders had ingezet; mooie soulplaat oid; iets rauwers. Maar kan moeilijk zeggen dat deze plaat niet goed in elkaar zit. Te zoet/gepolijst voor mijn smaak, maar zitten enkele catchy popliedjes tussen; waarbij Heartbreaker nog niet eens de beste is. De Gibb-productie is inderdaad goed herkenbaar.