Moral - And Life Is... (1984)

Denemarken
Electronic / Pop
Label: ARP

1. Airscape (1:09)
  2. Lady Happiness (3:14)
  3. Still Remaining (2:00)
  4. On Serial Rendau (3:36)
  5. Dance of the Dolls (5:31)
  6. Trees in November (3:24)
  7. Juice (3:30)
  8. The Wedding (4:05)
  9. Slottet I Luften (6:07)
Wat ben ik verrast dat dit album ook op deze site staat. Ook weer zo'n prachtig jaren 80 meesterwerkje, bijna geheel vergeten en toendertijd enkel bij een enkeling. In die new wave tijd wemelde het van de groepen, want technische vaardigheden waren niet echt vereist. Waar lijkt dit op ? Het heeft de simpele opbouw en structuur van Young Marble Giants, de zang van Cocteau Twins, prachtige galm. Een heel mooi album, dat echt meer bekendheid verdient. Volgens mij kwam de groep uit Scandinavie.

avatar van zaaf
Teacher schreef:
Volgens mij kwam de groep uit Scandinavie.
Ik denk dat je gelijk hebt.

Hij komt uit Denemarken, een trio. De oorspronkelijke langspeelplaat die ik nog in bezit heb is onbetaalbaar op internet. Dark Entries heeft een paar jaar geleden de lp opnieuw uitgebracht , exact dezelfde hoes etc. Deze is wel betaalbaar. Beluister nu mijn eigen plaat, maar echt prachtige muziek, elektronisch met die prachtige stem. Betoverend.
Er zijn ook nog 2 cassettes ooit gemaakt, maar die nooit gevonden.

avatar van zaaf
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. Ik eet even een bammetje Calvé...

Edit: met 7 extra tracks verkrijgbaar

Waar verkrijgbaar of te bestellen ?