Van Morrison - Pay the Devil (2006)

Country
Label: Lost Highway

1. There Stands the Glass (2:16)
  2. Half as Much (2:36)
  3. Things Have Gone to Pieces (3:11)
  4. Big Blue Diamonds (2:56)
  5. Playhouse (4:14)
  6. Your Cheatin' Heart (2:32)
  7. Don't You Make Me High (2:47)
  8. My Bucket's Got a Hole in It (2:22)
  9. Back Street Affair (2:49)
  10. Pay the Devil (3:03)
  11. What Am I Living For (3:57)
  12. This Has Got to Stop (4:44)
  13. Once a Day (2:52)
  14. More and More (2:46)
  15. 'Til I Gain Control Again (5:59)
avatar van musicfriek
Kijk eens aan, een nieuw album!!

Meaning???

dutch2
Op Lost Highway en gecategoriseerd onder Country. Ik zou er bijna benieuwd van worden.

avatar van Paalhaas

Meaning that I don't loop all too warm anymore voor a nieuwe Morrison.

Paalhaas schreef:

Meaning that I don't loop all too warm anymore voor a nieuwe Morrison.

Leuk voor je... Ik dus wel.

Allmusic
Van Morrison goes country. Met covers van Hank Williams, Conway Twitty, Emmylou Harris, Big Joe Turner, George Jones en Webb Pierce.

Een rare gewaarwording zo'n fantastisch stemgeluid gecombineerd met die vreselijke muziek. Geen enkel nummer is de moeite waard. Teleurstelling 1*.

beaster1256
bah , van was ooit één van mijn helden , ten tijde van wavelenghth en into the music , en ook later was hij redelijk tot goed , maar de laatste jaren kan ik geen waardering meer opbrengen voor deze nukkige vervelende bard
weg ermee

EVANSHEWSON
Allmusic schreef:

Ik heb helaas dit album nog niet gehoord, maar nummers van bovenvermelde country-grootheden kunnen toch niet zo slecht zijn als jij wel beweert ????
Country is potdorie heel sterke muziek !

Kan me helaas niet verder uitspreken over een plaat die ik absoluut koop vanaf hij in de afprijzing wordt gegooid !
Volle pot betalen voor een plaat doe ik nooit !

avatar van Memphis
Deze bewerkingen van countryklassiekers zijn erg saai en de stem van Van Morrisson kan nergens overtuigen als countryzanger. Hoopte dat na een aantal draaibeurten er misschien nog wat moois naar boven kwam maar werd alleen maar slechter. Pay the devil is wel goed te gebruiken als achtergrondmuziek bij een verjaardagsfeestje op zondag met de familie. Voor de rest gaat deze de kast in en zal er waarschijnlijk niet meer uitkomen.
Van Morrison blijf bij je leest!

Davez
Op zich geen slechte plaat alleen duurt deze veelt te lang ondanks dat het maar 42 minuten duurt. Raar he. Het is 15 keer van hetzelfde, na een half uur is het moeilijk om heel de plaat uit te zitten. Jammer dan ook dat de 3 beste nummers op de 2de helft van de plaat staan.

avatar van Kronos
Een mooi sfeervol album (een échte luisterplaat!) van Van the Man. Het is duidelijk dat hij de songs zorgvuldig heeft uitgekozen en deze vanuit het hart zingt. Er staan ook een paar eigen nummers op die niet uit de toon vallen, wat weer maar eens de klasse van zijn talent duidelijk maakt. Af en toe hoor ik in zijn manier van zingen dezelfde frasering als bij de grote Gram Parsons.

Een must have voor wie van Van Morrison houdt en van Country.

Een beetje benauwend te zien met welke argumenten dit album hier neergesabeld wordt. Wie het graag wat serieuzer wil kan bij deze beter terecht op amazon.

avatar van Madjack71
Van the Man en good old American Country muziek...mmm. De man die welhaast de belichaming van nostalgie en romantiek is, goes Country. Niets mis met een goed potje country, maar het klinkt voor mij wat onheimisch om Van Morrison zich daar mee te horen bezig houden. Belangrijk voor mij om te kunnen genieten van country is vooral, de zang, vertolking van de betreffende cover en het neerzetten van het 'verhaal'. Op al deze vlakken vind ik het maar wat magertjes overkomen door deze grote kleine man. Het komt niet bij mij over. De grote Ierse troubadour met zo'n Garth Brooks hoed op zijn bol. Nee, voor mij zijn minste plaat....en ziedaar is het er toch van gekomen, de enige die van mij onder de 3* komt te staan.

avatar van spinout
Morrison's stem past niet echt bij country, maar door de goede vertolking van de mooie nummers, is dit toch een dikke voldoende waard.

avatar van nikon42
Van Morrison maakt nooit rommel, dit is ook niet aan mij besteed, maar slecht.......nee in die catogorie vallen veel hedendaagse artiesten.

avatar van Twinpeaks
Geen onaardige plaat, maar ik kom er niet zo lekker in. Misschien omdat de lat natuurlijk redelijk hoog behoort te leggen bij Morrison. En ik heb het idee dat het hier allemaal een beetje op de automatische piloot draait. Nou is een matige Morrison plaat al snel beter dan een gemiddeld album. Zoals hier ook : uitermate verzorgd en mooie arrangementen. Hij maakt zich er nooit met een Jantje van Leiden vanaf, maar erg bijzonder is het ook niet. Het is wat mat en kabbelend . Voor nu 3 sterren.