Kiss My Ass: Classic Kiss Regrooved (1994)

Label: Mercury

1. Lenny Kravitz - Deuce (4:09)
  2. Garth Brooks - Hard Luck Woman (3:17)
  3. Anthrax - She (4:51)
  4. Gin Blossoms - Christine Sixteen (3:10)
  5. Toad the Wet Sprocket - Rock and Roll All Nite (2:54)
  6. Shandi's Addiction - Calling Dr. Love (4:55)
  7. Dinosaur Jr. - Goin' Blind (3:25)
  8. Extreme - Strutter (4:40)
  9. The Lemonheads - Plaster Caster (3:00)
  10. The Mighty Mighty Bosstones - Detroit Rock City (4:21)
  11. Yoshiki - Black Diamond (7:08)
Empyrium
Redelijk tribute album, met name Lenny Kravitz ( & Stevie Wonder), Dinosaur Jr, Shandi's Addiction (Tool, Faith No More & Rage Against The Machine) & Garth Brooks bijdrage vallen op, te meer daar de meeste tribute platen nogal melig zijn.

avatar van Von Helsing
KISS is typisch een band die zijn eigen tribute platen uitbrengt. Aan dit project werkte bijna 100 bands en artiesten mee en Gene Simmons had de touwtjes stevig in handen.

Helaas wilde een flink aantal labels van deze bands niet meewerken, waardoor het resultaat nogal karig was. Bands als Toad The Wet Sprocket, The Lemonheads, Gin Blossoms waren leuke gitaarbandjes in 1994 maar inmiddels in de vergetelheid geraakt.

In eerste instantie was het de bedoeling dat the Melvins, Nine Inch Nails, Stone Temple Pilots, Alice in Chains, Kurt Cobain, Thurston Moore, Ozzy Osbourne, Madonna, Tears for Fears, Megadeth meewerkte en al deze bands hebben ook een nummer opgenomen die nu nog ergens op de plank ligt.

De bijdrage van Megadeth kunnen wij inmiddels horen op hun boxset Warchest.

Gene belde ook met de manager van Neil Young met het verzoek of ome Neil een KISS nummer wilde zingen.... "so let me get this straight, you want mr, Neil Young to cover a KISS song?"

avatar van Heer Hendrik
He Von Helsing ik lees net je bericht bij dit album en wat een goede achtergrondinfo, bedankt!!

Mijn favorieten op dit album zijn de bijdragen van: Garth Brooks( beter dan het origineel), Anthrax, Lenny Kravitz en the mighty mighty bosstones

avatar van frolunda
Vandaag sinds tig jaren geleden weer eens opgezet en ik moet zeggen best een leuk plaatje,in ieder geval beter als in mijn herinnering.
De uitvoering van Garth Brooks is inderdaad sterk en ook Dinosaur jr. maakt Goin' Blind zich op een fantastische manier eigen.
Verder een opvallende bijdrage van Shandi's Addiction,een samenraapsel van leden van Tool,Rage against the machine en Faith no more.

avatar van Zagato
Ik kende dit helemaal niet, die versie van Goin' Blind van Dinosaur jr klinkt lekker!