Georgia Satellites - Georgia Satellites (1986)

Rock / Blues
Label: Elektra

1. Keep Your Hands to Yourself (3:26)
  2. Railroad Steel (4:12)
  3. Battleship Chains (2:58)
  4. Red Light (2:48)
  5. The Myth of Love (4:12)
  6. Can't Stand the Pain (3:44)
  7. Golden Light (3:42)
  8. Over and Over (3:37)
  9. Nights of Mystery (4:44)
  10. Every Picture Tells a Story (5:22)
avatar van vielip
Huh, nog helemaal geen stukjes bij deze toch wel aardig bekende band?? Nou ja, dan de aftrap maar doen...Dit debuut van de Satellites is verplichte kost voor alle liefhebbers van (hard)rock met behoorlijk wat boogie, blues en southern invloeden. Uitermate geschikt op feestjes of op een zomers dag tijdens een lange autorit. Opener Keep your hands to yourself kent iedereen ga ik gemakshalve even vanuit. Zeer terecht een hit geweest. Zeker in de States als ik me niet vergis. Daarna dendert het album in volle galop voort. Dat is ook mijn enige puntje van kritiek; het varieert niet genoeg. Maar behalve dat is het een prima plaat!

Hendrik68
Tegenwoordig zingt Dan Baird in de alleraardigste Southern Rock band The Bluefields. Zodoende dacht ik ook weer eens terug aan zijn tijd bij de Georgia Satellites. Keep your hands to yourself was een bescheiden hitje in de tweede helft van de jaren 80. Daar waar de AOR de boventoon voerde op de radiostations daar kwam deze rocker opeens een beetje als vreemde eend in de bijt voorbij. Maar voor mij zeer welkom. Ik heb dit album destijds geleend van de bibliotheek en kon me er niet meer alles van herinneren. Daarom is er nu Spotify en het hele oeuvre van de Satellites is weer beschikbaar. Ik bleek me toch meer te kunnen herinneren dan ik dacht. En wat toch een heerlijk stukje muziek is dit. Heerlijke recht toe recht aan rock 'n' roll met een bluesy touch. Niks geen artistiek geneuzel, nee gewoon gaan en niet zeuren verder. Wil je een stukje opgewektheid in de huiskamer, zet dan deze plaat maar op.

avatar van Donder
Nog steeds zijn enkele ex-leden actief als Dan Baird & Homemade Sin, ze spelen nieuw werk maar ook vele Georgia Satellites-nummers. Zit nog beslist geen sleet op. Al blijft dit eerste album ongeëvenaard.

avatar van Tempel
Dit is inderdaad erg lekker en meer dan de moeite waard. kende het nog van vroeger, maar dat ging dan uiteraard alleen om Keep your hands to yourself. De rest is ook goed te pruimen, inderdaad rolt het door en zit er weinig variatie in, maar slechter dan een ruim voldoende wordt het nooit.