Oddisee - Tangible Dream (2013)

Label: Mello

1. Tangible Dream (4:41)
  2. Yeezus Was a Mortal Man (4:22)
  3. Killing Time (3:46)

7. Yeah & Nah (3:29)
  8. Interlude Flow (1:26)
  9. Unfollow You (3:42)

met Olivier St. Louis

10. Back of My Mind (4:09)

met Paolo Escobard

11. Tomorrow Today (4:00)
  12. Outro Flow (3:38)
  13. Bonus Flow (2:53)

met Diamond District

avatar van Gniuz
Op basis van 'Yeezus was a mortal man' heb ik besloten spoedig deze plaat ook maar eens te checken. Ik denk niet dat ik teleurgesteld zal worden.

avatar van thgryda
Ah nice, de mixtape staat er nu apart op. Ik heb hem niet meegenomen in de beoordeling van The Bauty in All. Toch maar eens een nieuwe spin geven en dan raten want ik vond het album wel oké maar ik vind dat Oddisee het type beats maakt waarover gerapt dient te worden.

avatar van Nr.4
Heb deze als aparte cd ontvangen, tof weer. Mag die 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' mentaliteit gecombineerd met realistische dromen najagen wel. Vind Oddisee ook een erg vaardige rapper en producer. Mist af en toe wat power in z'n stem, maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van Flipm0de
Deze mixtape klinkt eigenlijk beter dan het "The Beaty in All" album! De producties doen er niet voor onder, en Oddisee is een interessante rapper. Is dan ook een van mijn favoriete platen van 2013 geworden.

avatar van Xinray
Beats zijn heerlijk en hij kan niet onverdienstelijk flowen ook, potverdorie.

avatar van thgryda
Eindelijk er nog toegekomen deze wat vaker te beluisteren. Dit is verdoemme gewoon een van de betere albums van het laatste jaar! Zoals ik al zei: Oddisee is een topproducer en dat liet hij ook op The Beauty in All nog zien. Ook daar zijn de producties van een erg hoog niveau maar ik blijf erbij dat Oddisee's beats beter tot hun recht komen als begeleiding voor een degelijke mc. Niet dat de beats kaal zijn ofzo maar het blijft niet genoeg boeien om te wedijveren met pakweg Donuts.

En laat Oddisee ook nog eens een meer degelijke mc zijn met uitstekende lyrics, een lekkere flow en een aangenaam stemgeluid. Dat bewees hij namelijk al op People hear what they see. En deze mixtape doet eigenlijk nauwelijks onder voor deze plaat. Heerlijke, soulvolle producties en Oddisee die er smoothly over flowt. Zalig plaatje dat ALTIJD had uitgebracht moeten worden als album...

avatar van Kos
Kos
Ondanks voor de miljoenste keer dezelfde sample klinkt Own appeal wel hard.

avatar van Nr.4
Blijf het vreemd vinden dat Oddisee dit als mixtape presenteerde, is toch een volwaardig en coherent album. Zelfs qua inhoud past het allemaal mooi bij elkaar.